• Emmalinnea

Hur ser era annorlunda vigselringar ut?

Behöver insperation till vigselring vill ha en lite annorlunda så visa mig era godbitar! :D

• Svar på tråden Hur ser era annorlunda vigselringar ut?
  • Chicita

Frågan är väl vad som är annorlunda enligt dig Flört
    Vi har vanliga släta skenor, men på utsidan har vi graverad text i alvisk font.
    På förlovningsringarna står våra namn och datum alltså, och på min vigselring står Amor Vincit Omnia + en grön och en vit diamant.
    Har inga jättebra bilder men hoppas du kan se dom här

• Rosi

Här kommer min ring jag ska få bära efter den 11 Aug!! =)
  • maraia

den längst till höger med en stor diamant i ett av hjärtana. :)
  • CoG

Vad fint!!

maraia skrev 2012-07-19 11:07:14 följande:

den längst till höger med en stor diamant i ett av hjärtana. :)
  • Tok kär Annki

Min förlovningsring och min blivande mans vigselring är special beställda från en lokal guldsmed. På båda ringarna är det ingraverat på utsidan, Lika barn leka bäst + att min ring har 7 st diamanter som bildar en stjärna.
    Tok kär Annki
  • PiaB

Här är våra som vi beställde igår Plötsligt fanns de bara där och var såå rätt. Vi är intresserade av Irland och Skottland och åker förmodligen till Irland på bröllopsresa. På ringarna står det "mo anam cara" som är irländska och betyder min själsfrände. Och så är det den keltiska symbolen för lojalitet, kärlek och vänskap

• Mrs S 2012

Min vigselring är gjord med diamanter från min farmors vigselring. Guldsmeden gjorde ett förslag där han utgick från den gamla ringen (som var väldigt sliten) och kombinerade den med en annan ring med rund fattning som jag gillade.

Förlovningsringen är bara en enkel ring.

• Guanaca
    PiaB skrev 2012-07-19 12:14:50 följande:
    Här är våra som vi beställde igår Plötsligt fanns de bara där och var såå rätt. Vi är intresserade av Irland och Skottland och åker förmodligen till Irland på bröllopsresa. På ringarna står det "mo anam cara" som är irländska och betyder min själsfrände. Och så är det den keltiska symbolen för lojalitet, kärlek och vänskap

Kul! Jag var på väg att beställa ringar från Irland (Har bott en massa år på Irland tidigare) men fick ge med mig för sambon tyckte det var bättre att prova i butik här hemma så att vi var säkra på att den skulle funka ihop med förlovningsringen!
    Vi kommer åka på bröllopsresa nr 2 till Irland i höst och då tycker jag att han får ta och köpa mig en keltisk ring att ha på andra handen Eller så köper jag en själv. Vilken websida beställde ni i från?
  • PiaB

Kul med fler "irlandsfreak" Jag hittade en sidapå eBay som heter irecraft. De hade jättemycket och eftersom det är via eBay, bra priser. Våra kostade ca 900 för paret inkl. skatt. Våra förlovningsringar är släta fast lite mattade eller vad det heter. Med halva silver och halva guld så jag tror det blir jättefint ihop

Svar på tråden Hur ser era annorlunda vigselringar ut?