• Sanna87

Vad behöver jag inhandla till sminkningen?

Hallå alla brudar!

Snart bär det av till mallorca för bröllop och jag har valt att jag ska sminka mig själv på dagen D så nu undrar jag lite vad jag ska inhandla för produkter. Märke har jag redan bestämt mig för så det jag undrar är vad jag behöver för att få till e snygg sminkning och vad som är extra viktigt att tänka på?

• Svar på tråden Vad behöver jag inhandla till sminkningen?
  • Sanna87

Till vardags så sminkar jag mig med en mineralfoundation från IsaDora som jag tänkte använda, om jag inte bestämmer mig för att köpa en ny från Mary Kay som jag hade innan.. sedan använder jag rouge och mascara. Rouge från Mary Kay och Vattenfast mascara från IsaDora.

Så det jag har sedan tidigare som jag tänkte använda mig utav är alltså mineralfoundation och Mascara från IsaDora.
    Jag står i valet och kvalet om jag ska använda min mineralfoundation eller min "vanlliga" foundation från Mary Kay, vilket håller bäst. Om jag väljer mineralfoundation behöver man puder då?

Jag hade tänt göra en lite "större" sminkning till bröllopet och inte den vardagliga om man säger. Vill använda mig utav naturnära färger eller färger som går mer åt det rosa hållet.
    Så det är väl typ skuggor och så jag behöver.
    Men hur gör jag för att få sminkningen att hålla hela dagen.
    Tänkte köpa borstar och skuggor från ELF men sen är det ju om jag behöver ett puder, hade ett tidigare från nivea som jag älskade, men tyvärr finns inte kvar längre så nu måste jag hitta ngt annat...

• Sanna87

Tck alla för hjälpen. Primer är alltså nummer 1 för att sminket ska sitta bra!! Då vet jag på ett ungefär vad jag ska komplettera med :)

• Sanna87

Guanaca - jag har en dagkräm från Mary kay som jag använder nästan dagligen, den har spf 15, hade tänkt använda den som vanligt men det kanske man inte ska då! Hmm tänker ju inte köpa en ny dagkräm bara för det som inte blir använd sedan. Har visserligen en annan med, utan spf, den kanske man skulle ta istället då. Nu blev det jobbigt, hahaha

• Sanna87

Vi gifter oss ju på kvällen, så jag antar att solen inte ens kommer vara särskilt stark då, så ljuset blir ju inte lika starkt att fota i heller. Då kanske det funkar bättre också med en sådan dagcreme...

Svar på tråden Vad behöver jag inhandla till sminkningen?