• Guanaca

Vad behöver jag inhandla till sminkningen?

Läst på lite här och har förstått att jag också måste köpa en primer

Jag har ett löspuder från Dr Haushcka som jag kommer använda, älskar det och vill inte köpa nytt puder bara för en dag... Underlagskräm brukar jag använda en från Max Factor till vardags men den vill jag byta ut... Vill ha en med solskyddsfaktor så att jag inte blir bränd i solen (Mallorca!). Så tips till dig är ett underlag med solskyddsfaktor. Vi står väl i och för sig inte så jättelänge där under vigseln, men är ju synd om näsan blir röd på fotona...

Concealer kommer jag köpa favoriten från Yves Saint Laurent (touche eclat). Mascara brukar jag använda Maybeline Falsies, så det blir nog den. Vill nog ha eyeliner som jag inte använder till vardags.

Det jag behöver fylla på med är alltså primer, underlagskräm, ögonskuggor, eyeliner, rouge, penslar och borstar.

Vet inte alls vilket märke det blir på de nya grejerna...

• Guanaca

Sanna, läste just i en annan tråd att solskyddsfaktor kan göra att det blänker på fotona... så då kanske man inte ska ha det!?  Hmm en djungel detta!

• Guanaca

Fick nu höra i den andra tråden (hmmm minns inte vilken det var!) att om man har puder ovanpå som inte innehåller solskyddsfaktor så ska det gå bra!
    Jag tänker provsminka mig hemma, mitt på dagen en solig dag (hoppas helgen blir fin!!) och testa att ta foton utomhus i solen. Blir väl inte alls lika ljus som vid havet på Mallorca men man kanske får ett litet hum iallafall om sminkningen kommer funka

• Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-08-01 17:24:47 följande:
    Vi gifter oss ju på kvällen, så jag antar att solen inte ens kommer vara särskilt stark då, så ljuset blir ju inte lika starkt att fota i heller. Då kanske det funkar bättre också med en sådan dagcreme...
    Perfekt! Det fanns ju bara en tid kvar mitt på dagen för oss, så vi får väl se hur det blir.. Fotografen var ju lite betänksam ang ljuset
Svar på tråden Vad behöver jag inhandla till sminkningen?