• Viii

    Sista-minuten inbjudan?

    En ganska enkel fråga, hur skulle ni känna om ni helt plötsligt fick en muntlig inbjudan till ett bröllop som går av staplen om ganska exakt 1 månad?

    Jag gifter mig om ganska exakt 1 månad (29 dagar). Vi har från första början sagt att vi ska ha ett ganska litet bröllop (med tanke på våra stora familjer/släkt), ca 40 pers. Med allra närmaste familjen och bara de allra närmaste vännerna.
    Det finns en vännina, M, som jag umgås väldigt mycket med, som alltid ställer upp och vi kan verkligen prata om ALLT, trots att de skiljer nästan 15 år i ålder.
    När vi gjorde vår gästlist så valde vi att INTE bjuda in M med familj, då vi aldrig umgås hela familjerna, utan bara jag och M i stortsett. Pratade med M som mycket väl förstod hur vi tänkte och allt varit fri och fröjd.

    MEN nu, ju närmare vår stora dag vi kommer så känns de bara så himla FEL att inte ha M där!
    Har pratat med min m2b och förklarat hur jag känner och han säger, bjud henne! :)

    Jag känner att jag isf vill träffa henne och förklara mina tankar och känslar och tala om att jag mer än gärna vill ha henne (M) och hennes familj där och precis hur jag känner kring de.
    Kan de inte komma, så förstår jag de, med tanke på den korta varseln.

    Men hur skulle ni känna om ni var M, skulle ni ta illa vid er att bli inbjuden så i sista minuten? 

  • Svar på tråden Sista-minuten inbjudan?
  • weddinghelena

    Jag hade blivit varm i hjärtat över att du kände att jag var dig lika nära som din familj när allt kom till kritan och tackat JA!

  • Tokig

    Jag skulle bli jätteglad. Framförallt om du säger precis som du skrivit ovan.

    Om en vän skulle komma till mig och berätta att ju närmre deras bröllop de kom desto mer fel kändes det att jag inte skulle vara med så skulle jag bli väldigt glad och rörd.

    Så jag håller med din m2b - bjud henne. Berätta precis det du skrivit här.

    Lycka till!

Svar på tråden Sista-minuten inbjudan?