repsara skrev 2012-07-21 07:26:38 följande:
Jag tycker inte du kan bli irriterad alls, din pappa måste ju välja mellan sina barn. Jag kan däremot förstå honom som reagerar som han gör.
Silketuss skrev 2012-07-20 23:25:18 följande:
Men det förvånar mig att du inte ser att du tvingar din pappa att välja mellan sina barn, det skulle inte alla tycka var ok, iaf tycker inte jag det. Jag har barn som är vuxna och så har jag barn i din lillebrors ålder, så jag har ganska lätt att sätta mig in i situationen som din pappa befinner sig i.
Hade något av mina vuxna barn krävt att vi skaffade barnvakt för våra barn, dvs deras halvsyskon, hade jag valt att stanna hemma från bröllopet, om nödvändigt.
Varför ska man väga in massa värderingar i det hela? Ni gör det så onödigt dramatiskt. Att man väljer att ha ett barnfritt bröllop handlar ju framförallt om att det blir helt olika stämning på bröllopsfester med barn som sådana utan. Och man måste ju få forma den viktigaste dagen i ens liv på ett sätt som man själv vill ha det.
Jag anser att man som förälder har ett ansvar att avdramatisera situationen både gentemot ny partner och mot de barn som inte har åldern inne. Och när ens barn ställer till med bröllop så har man ett ansvar att vara till lags. Man förhåller sig till de ramar som brudparet har satt upp, man ställer upp och hjälper till med det man blir ålagd i den mån man kan.
Kommentarer i stil med "Det verkar ju inte som dom vill att vi ska komma" är ju bara menade för att skapa dåligt samvete hos brudparet för att via känslomässig utpressning få sin vilja igenom. Det är otroligt dålig stil.