Oj ja vår låter ju väldigt billigt jämfört med era. Nu blev jag plötsligt väldigt posetiv till att INTE göra själv utan beställa istället så jag slipper all stress.Ska snart åka till bageriet och prata med dem då får vi se vad de kan erbjuda!
aviman skrev 2012-07-23 16:37:45 följande:
Vår tårta kommer kosta ca 38 kr / bit, så den kommer kosta oss 2260 kronor (60 pers)... Vi kommer ha moussefyllning, hallon och passionfrukt eller björnbär.
Vi gifter oss inte förrän nästa år så jag har ingen bild, men jag har önskat ett speciellt utseende och väntar på ett OK från kocken som ska göra den. Så jag återkommer när jag vet om det är ett GO, då kan jag posta en bild på vad för sorts tårta på ett ungefär vi får för pengarna :)
Ja posta gärna en bild sen när du kan det vore väldigt intressant att få se. Låter som en god och fräsch fyllning ni ska ha!
Chicita skrev 2012-07-23 16:37:25 följande:
Det är billigt.
Riktigt billigt....
25:- biten låter som enkla typ prinsesstårtor (eller motsvarande) utan några särskilda dekorationer.
Jag kan ju säga som så att jag tar 20:- / bit (vill dom ha väldigt avancerade dekorationer eller blommor i mängder så får dom lägga till lite för det eftersom det kan ta flera timmar, ibland dagar, att tillverka massor med rosor eller annat.
Då går jag +-0, eller möjligtvis får jag in någon krona i vinst. Men då köper jag ju in ingredienser till vanliga priser och inte till grossistpris.
Även här i den här lilla stan (Borlänge) så brukar det kosta runt 35-40:- / bit för en enklare bröllopstårta.
Och om man går till någon riktig "bröllopstårtsexpert" (finns inte här, men typ i Stockholm) så kan det dra iväg uppåt 70:- biten.
OK ja vi får se om det är prinsess tårte liknande eller om de kan erbjuda annat. Vore kul med nåt annat än vanligt!
CeciliaO skrev 2012-07-23 16:39:06 följande:
Vi har inte gift oss ännu så har ingen bild ännu tyvärr men där vi beställer vår bröllopstårta kommer den kosta 55kr per bit. Så då är ju erat pris väldigt billigt jämförelsevis!!
Men i det priset ingår det ju precis hur vi vill dekorera och hon gör den precis som vi vill ha den, plus bröllopsparet uppe på. Men jag vet inte, det kanske alltid ingår :)
Det låter ju helt rimligt för att kunna bestämma allt själv. jag har sett de som tar 85 kr biten här i stan så jag blev väldigt posetiv när jag hittade detta pris. Men sen blev jag oskäker igen när jag frågade mamma (hon tyckte väl egentligen att vi alla kunde baka själva hihi som jag var inne på först men nu blev jag lat.....hon sa ju självklart att det är vi som avgör hur vi vill ha det!). Nu är jag posetiv igen. Dessutom vet jag att just detta bageriet gör väldigt goda saker så vi får hoppas=)!