Vad gav ni bort i morgongåva?
Vad gav ni bort i morgongåva till er man? Hur mycket kostade den?
Vad gav ni bort i morgongåva till er man? Hur mycket kostade den?
Jag gav inget alls... Eller tja inte på det sättet i alla fall...
Vi är inte så mycket för att byta pengar (vilket vi känner att presenter är) så det brukar bli något kul på julafton. Men när vi fyller (tre dagars mellanrum) så brukar vi fira med att göra något tillsammans.
Och så resonerade vi även när det gällde morgongåva. Och la pengarna på bröllopsresan istället.
Sen blev det lite handlat ändå men inte riktigt på det där sättet där man ska öppna en present på morgonen dagen efter.
Maken visste att jag väldigt gärna ville ha en Kitchen Aid. Men det var bättre att jag beställde själv så jag fick rätt färg och modell osv.
Och han ville ha lite kretskort och andra saker till nån robot han bygger. Vilket han också fick beställa själv.
Vi gav varandra ingenting i morgongåva. En puss och morgon allena som nygifta var magiskt nog. Vill du ha en köpt present att ge så skulle jag nog föreslå smycke eller något annat varaktigt.
min man fick en klocka från GANT, kostade ca 2000:-
jag fick också en klocka, lite komiskt!
vi hade varit i samma affär och haft hjälp av samma expedit.. haha...
Min man fick ingen morgongåva dagen efter bröllopet, utan fick nya manchettknappar med våra nya initialer till själva bröllopet istället. Han var så nöjd så :)
Min man fick en klocka (Omega Seamaster från 1962). Kostade ca 3500 kr.
Oj, glömde, jag fick en vit sten med texten "Du är den vackraste" och en ask praliner.
Jag ville inte alls ha morgongåva från början, men är glad att jag ändrade mig för det var supermysigt att börja första dagen som gifta med lite paketöppning.
Min har önskat sig en kall vaniljcola att dricka på morgonen när han sitter hemnma och spelar medans jag är hos frisören
Inget alls. Man får ju varandra ;)
Men maken gav mig en present. Halsband i vitguld med diamanter.
www.brollopstorget.se/uimg/gallery/anonymous/128996/phpmhwmmg.jpg