Chicita skrev 2012-08-02 11:39:44 följande:
Om inte gästerna klarar sig 10-15 minuter utan något att tugga på så skulle jag nog fundera på vad det är för folk jag bjudit
Vi hade varken snittar eller annat tilltugg innan middagen.
Vi anlände ju i princip samtidigt då vi gick från kyrkan till festlokalen i samlad tropp då i och för sig. Men sen fick folk ett glas + påfyllning med det vi hade till brudskålen / välkomstskålen och det fick dom sen smutta på eller dricka upp hur fort dom ville.
Sen blev det ca 1 timmes femkamp (där några gäster provade på medeltida stridslekar, som att hugga med svärd, anfalla med påk osv) och vi andra tittade på och hejade på våra favoriter...
Sen blev det mat.
Några var riktigt riktigt hungriga innan maten kom för dom hade ätit dåligt på lunchen innan. Men det får dom ju skylla sig själva om dom gör.
Vi bjöd på middag och gifte oss kl 15.
Middag brukar serveras runt 18.00 ca normalt sett. Men vi var lite tidiga och serverade den strax efter 17.
Så dom som trott att dom skulle klara sig på en macka som dom åt kl 12 fick faktiskt skylla sig själva...
Själv vill jag oftast inte ha massa småplock att äta på om jag vet att det snart ska bli mat. Man vill ju inte förstöra aptiten liksom
Vi är ett snittälskar-släkte så det skulle vara otänkbart att inte tugga på något!;) De flesta i min närhet (inklusive jag och min sambo) kräver mat typ varannan timme för att hålla humöret på topp och det vill vi en dag som denna! :D