Maj 2013
Vi gifter oss också den 11 maj 2013!
Vi gifter oss också den 11 maj 2013!
Hej på er!
Nu hoppar jag också in här, som namnet antyder också en majbrud :) Den 11 maj gäller det för oss, bara en månad kvar nu och jag vet inte om jag känner mig relativt lugn eller inte.
De stora posterna är avklarade: Kläderna (min brudklänning hos sömmerskan), lokalen, maten, serveringspersonal, osa var i mars. Dekorationerna är införskaffade men ska pysslas ihop lite, har börjat påta med festprogram och nästan klar med bordsplacering. Ska få tummen ur och kontakta vigselförrättaren och höra hur hon brukar jobba.
Är lite rädd att jag ska hamna i lite bröllopskoma nu, svårt att förklara känslan men kanske att det är nervositeten som börjar smyga sig på och då har jag en tendens att dra ut på saker ;) Har inte tänkt så mycket på det tidigare, hur i centrum vi kommer att vara för allas blickar och jubel. Jisses! Vi vill ju bara ha en hejdundrande fest :)
Har förstått att det är fler som närmar sig med stormsteg. Någon som kommit på det där "sista" som nästan glömts bort?
Tack trixi71!
Haha! Ja du har ju helt rätt :D Och allt det har vi så gott som klart, utom ringarna. De är på gång och så gott som klara i design, det hänger egentligen nu bara på mig som velar om jag ska ha kvar förlovningsringen eller ej. Från början hade jag inte tänkt det för den har blivit så ful. Men tankar om att göra om den lite, vilket inte kommer bli så bra, har gjort mig sugen på att skaffa en ny likadan men ganska mycket smalare. Men... då är det ju inte samma ring.
Hur gör ni andra majbrudar med ringar?
Ja nu börjar det verkligen hända grejer i den här tråden!
Blev själv hippad för en å en halv vecka sedan, hade inte en tanke på det! Hade en jätterolig dag med både fysiska utmaningar och underbart god mat, passar mig på pricken så jag är riktigt rörd över hela alltet :)
Drygt en vecka kvar för oss nu. Pendlar mellan apati och irritation, ena stunden känns allt för stort för att orka greppa, andra stunden vill jag bara ha precis allt klart men det hänger lite på folk som inte behagar svara på mail... Har kvar en del pyssel (festprogram, ljuslyktor och lite bakning) men det tror jag nog vi hinner göra undan så jag känner mig inte stressad än. Däremot hunnit få total klänningsångest och velat byta klänning till något mycket enklare. Efter några dagars provande av den jag har håller det hela på att gå över, tack och lov, men är så typiskt mig att det ska bli så nu mot slutet.
Så det är en del som snurrar i skallen än, börjar va lite trött på det. Däremot ser vi ju fram emot FESTEN! Räknar med att det blir riktigt kul :D