Inlägg från: Kakan 81 |Visa alla inlägg
  • Kakan 81

Maj 2013

Idag va vi och kollade på kyrkan som vi bokat. Min sambo hade inte sett den själv och jag var själv i den sist för typ 6 år sedan så jag kom inte ihåg hur den såg ut. Vi bokade den mycket för att den ligger fint där vi bor. Men så glatt överraskade vi blev! Så himla fin! Längtar! Sen bokade vi även bröllopsresan! Imorgon kommer ett paket från Kina med min näbbklänningar, tärnklänningen och min egen bolero, skor och väska. Längtar!

• Kakan 81

Paketet från jenjenhouse kom i fredags. Mina skor va superfina och passade perfekt! Väskan var superstjärna, boleron va ok men jag trodde spetsen skulle vara finare. Tärnklänningen har tärnan inte provat än, tror den kommer vara lite stor men ser väldigt fin ut! Näbbklänningarna var supersöta den ena va lite tajt på den lilla så jag ska se om vi mätt fel eller om dom har sytt fel, den andra satt perfekt! Det stora hela är jag mycket nöjd! Bilder kanske kommer! Nu måste jag gå och prova min klänning med skorna !

• Kakan 81

FruW kan inte lägga ut en bild på inbjudan så kan vi se om någon här har en bra lösning för att pimpa dina kort! Finns ju allt möjligt på panduro!

• Kakan 81

Jag fick låna en värmepistol till mina inbjudningar och programmen så nu har jag i stort sett gjort klart alla klara så jag kan lämna tillbaka värmepistolen. Känns bra och vi blev väldigt nöjda, enkla men fina.
    På fredag ska jag prova min klänning igen för att se så den passar med skorna och inte bheöver ändras. Längtar till jag ska få prova den igen!
    det jag funderar över i huvudet nu är hur jag vill att buketten ska se ut...det enda jag vet är att den ska vara vit och grön...inte lätt det där..

Lägger även med en bild på klänningarna som mina näbbar ska ha på sig. Dom ska såklart läggas upp lite- Beställda från jenjenhouse och blev himla fina.

• Kakan 81

Här ligger det lite på is nu. Känner mig i fas så jag tror det blir lite mer efter jul. Ska skickat inbjudningarna i januari men dom ligger här klara. Ska bara fixa frimärken bara. Det senaste som hänt att vi nog nu fått tag på en person med en gammal fin bil som ska köra oss mellan kyrka o fest. Samt att jag börjat titta på buketter på nätet. Men enligt min blomsteraffär behövs det beställas först månaden innan. Ringen blir inte dörren efter alla hjärtans dag då jag ska omarbeta huld vi redan har och då har tydligen en del lite rabatt på det. Hur går det för er andra? Har ni något stort på gång!?

• Kakan 81

Idag la vi inbjudningarna på brevlådan! Äntligen! Annars letar jag inspiration på nätet efter brudbuketter nu, vill ha vita blommor. Vad ska ni ha? Kanske lägga upp någon bild på det ni gillar.

• Kakan 81
    malnil skrev 2013-01-08 21:38:49 följande:
    Hej! Är också helt inne på brudbukett nu.. Jag är inne på rund bukett (ej droppformad) med vita rosor och liljekonvaljer (kanske någon mer blomma?)  samt något grönt runt, typ blad.. tärnbuketten blir endast liljekonvaljer. Passar bra in i vårt färgtema, grönt och vitt :) några fina jag hittat/hämtar inspiration ifrån kommer nedan:

Lite samma som jag tänkt ju! Har bilderna på mina inspirationsbilder på paddan och man verkar inte kunna lägga upp bilder med den?... Men vi har samma färgtema som er!
  • Kakan 81
    malnil skrev 2013-01-09 08:28:35 följande:
    Kakan 81: skulle vara jättekul att få se dina inspirationsbilder om du lyckas få upp dem på något sätt! :) Ja, vi har färgtema grönt och vitt, samt inslag av silver, så i inspirationsbild 2/bukett 2 där är lite silver med  (den "tråden" sm toppar buketten). men som sagt är så sugen på att ha med liljekonvaljer också, känns så vårigt :).
    Fick sätta mig vid datorn istället så jag kan ladda upp lite bilder. Här är några av dom som ska inspirera mig...
    Som du ser vill jag också ha grönt och vitt och sen har jag silver i klänningen så jag vill ha silvrigt band och precis som du är jag sugen på liljekonvalj. Vårigt, söta och dom doftar ljuvligt!

Denna är lite rolig tycker jag.

Den ovanför här är favoriten just nu, fast jag vill ha den lite större och med lite liljekonvalj i så ska näbbarna ha buketter med bara brudslöja eller liljekonvalj.

• Kakan 81

Ja nu börjar det närma sig med stormsteg ! Vi har 3 mån, 1 v kvar till pingst nu. Jag känner mig dock ganska lugn. I helgen satt vi med lite vin och tänkte påbörja bordsplacerigen lite på skoj och vips så var den i stort sett klar! Vi har osa först i mars men fått svar från i stort sett alla redan så möjligen tappar vi 2-4 pers till men det löser sig ändå. När vi ändå var igång i helgen började jag skriva en kort beskrivning på alla mina vänner till programmet. Där ska fixas lite till samt att sambon ska skriva om sina. Annars är nästa steg vigselringen nu. Lyxxa ska ha erbjudande på omarbetning efter alla hjärtans så då ska vi dit och fixa det. Sen ska jag börja kolla lite prisförlsg hos florister för att se vad vi ska betala för blommorna. Hindersprövningen ligger här hemma i två ex, ska bara bestämma vilket efternamn det blir . Vad har ni andravkvar nu? Har jag glömt något liksom?

Svar på tråden Maj 2013