• Deede

Vad bör stå med på bröllopsinbjudan?

Hej!

Börjar fundera på inbjudningskorten till vårt bröllop.

Vad bör stå med??

Nåt tips på var det finns fina och att beställa som inte är allt för dyra?

• Svar på tråden Vad bör stå med på bröllopsinbjudan?
  • Juni 2012

Datum
    Klockslag
    Plats
    Klädkod om man har sådan
    Om det är någon middag/mottagning/annat efteråt
    Vilka i familjen som är bjudna (bara den eller de som som står på kuvertet eller barnen/flickvännen/pojkvännen också)
    Om man ska anmäla specialkost och isåfall till vem
    Vem man kan kontakta om man har frågor
    Om man ska svara på inbjudan oavsett om man kommer eller inte
    Hur  och när man ska svara på inbjudan

Ungefär så.
    När någon i vår familj bjuder på kalas/fest av större slag står det alltid Hundar välkomna! :)

• sommar2014

Kan låta självklart, men glöm inte era namn! Jag har fått bröllopsinbjudningar där brudparets namn inte stod med nånstans. Flört

• Juni 2012
    sommar2014 skrev 2012-08-06 19:18:18 följande:
    Kan låta självklart, men glöm inte era namn! Jag har fått bröllopsinbjudningar där brudparets namn inte stod med nånstans. Flört
    Äsch, det märker man ju när man kommer till kyrkan eller vigsellokalen! Tänk så spännande! Tungan ute

(OffT: min pappa jobbade på ett bemanningsföretag med att läsa och ta emot ansökning från folk som sökte jobb hos dem. Han visade mig ett ansöknngsbrev, killen hade skrivit lite om sig själv, intressen, tidigare jobb, m.m. Rätt ordinärt sådär. Men det fanns varken namn, adress, epostadress eller telefonnummer. Brevet var underskrivet med en såndär "kladd-autograf" som inte gick att tyda. Pappa undrade hur han skulle göra, kolla DNAspår under frimärket och fingeravtryck på kuvertet? Inte smart alls....)
  • sommar2014
    Juni 2012 skrev 2012-08-06 21:48:23 följande:
    Äsch, det märker man ju när man kommer till kyrkan eller vigsellokalen! Tänk så spännande! Tungan ute

(OffT: min pappa jobbade på ett bemanningsföretag med att läsa och ta emot ansökning från folk som sökte jobb hos dem. Han visade mig ett ansöknngsbrev, killen hade skrivit lite om sig själv, intressen, tidigare jobb, m.m. Rätt ordinärt sådär. Men det fanns varken namn, adress, epostadress eller telefonnummer. Brevet var underskrivet med en såndär "kladd-autograf" som inte gick att tyda. Pappa undrade hur han skulle göra, kolla DNAspår under frimärket och fingeravtryck på kuvertet? Inte smart alls....)
    Hahahah, ja nu visste jag datum och kyrka innan så jag visste mycket väl vilka brudparet var, men om det varit mer en bekant där man inte känt till detaljerna innan så att säga hade jag nog undrat vem som skulle gifta sig. Solig
  • TheD

Vi beställde från optimalprint tror jag. Eller vistaprint. För save-the-date beställdes från ena stället och inbjudningskort, tackkort, vigselprogram och placeringskort från det andra :)

Svar på tråden Vad bör stå med på bröllopsinbjudan?