• lufthamn

Bilder-runda bords dukningar

Du verkar ha bra smak! Vi ska gifta oss i september och runda bord är ett måste för både mig och min blivande man! Jag är SÅ TRÖTT på dessa långbord och stela formationer som det alltid är för trångt för, så alla får resa sig om någon ska gå på toa, plus att om man som gäst råkar hamna med någon tråkig person så är hela middagen körd!

Det är ju inte riktigt runt, men vi hade kunnat tänka oss liksom fyrkantiga bord som folk liksom sitter kring, om det inte fanns runda. Huvudsaken är att man kommer ifrån långborden, kände vi. Nu blir det runda ändå. Det verkar vara mer sånt i utlandet.

Så här kommer det se ut där vi äter vår bröllopsmiddag, fast färre bord eftersom vi bara är 30 personer

Lycka till!

• lufthamn

Jag har tänkt en del på det som Chicita säger med. Vi kände att det är viktigt att det går att prata med alla runt bordet, så de får inte vara för stora och det borde sitta max 6-7 personer vid varje bord. Tyvärr är borden där vi ska vara anpassade för 8-10 personer så vi är lite oroliga att det blir så att man begränsas mer än vid långbord...

Honnärsbord ska vi inte ha. Vi har bestämt att strunta i alla traditioner vi inte KÄNNER för. Alla ska sitta vid runda bord och vid vårt bord tror jag vi kommer ha bestman+sambo och brudtärna+sambo plus ett annat nära kompispar. Våra föräldrar får sitta vid ett annat bord.

Anette83: Hur många hade ni runt varje bord? upplevde ni att det var ett problem att folk inte kunde prata med varandra? Jag tror att akustiken spelar in där med. Är det kass akustik kan man ju knappt prata med den som sitter närmast...

Svar på tråden Bilder-runda bords dukningar