• Imronnberg

    Hur gör man

    En enkel fråga, hur gör man när det gäller att dra en gräns för vilka/hur många man bjuder?  för närvarande e de 48vuxna & 25barn, alla släkt.   
    Det blev en till fråga; Hur gör man en fin inbjudan me att man inte nödvändigtvis behöver bröllopspresent utan istället kanske "bidrag" till mindre bröllopsresa/helg?

    Någon som har några tips till mig som inte har den blekaste :) 

  • Svar på tråden Hur gör man
  • sommar2014

    Var man drar gränsen för hur många och vilka man ska bjuda är jättesvårt. Nu har vi inte tagit några beslut för det men bara att göra en preliminär lista är ju supersvårt! Det är så mycket att ta hänsyn till, inte minst hur många man har råd att bjuda. Om du varit på bröllop tidigare kan du ju fundera över om du tyckte att det kändes lagom eller för lite eller för mycket med det antal gäster det bröllopet hade... Och inte minst: vilka ni VILL ha med på er stora dag!

    Ang present föreslår Magdalena Ribbing i DN (länk) att man skriver "Våra gästers närvaro är bästa presenten till oss, vi har redan alla föremål vi behöver – men blir glada för ett bidrag till vår bröllopsresa, konto XXXXX". Det tycker jag låter trevligt och bra och jag skulle inte ta det minsta illa upp för en sådan formulering. Presenten är ju helt frivillig och beloppet likaså. Glad

Svar på tråden Hur gör man