• lufthamn

Presentpåse till gästerna

Hallå alla glada damer!

Någon som har bra förslag på vad man kan lägga i en liten presentpåse som varje gäst ska få vid sin plats? Jag har varit på ett bröllop där de var så fyndiga, hade lagt som ett "survival kit" i present, innehållande två magnecyl, resorb, plus lite annat jag glömt. Kan ni komma på något annat som vore bra/roligt att få som gäst? Det ska helst rymmas i en mindre påse/presentask. Godis känns rätt tråkigt.

Tackar!

Lfthmn

• Svar på tråden Presentpåse till gästerna
  • Monkan10

Åh har samma "problem"... tänkte nog mintpastiller för det känns fräscht!! Men kanske lite tråkigt..

• caruba

*flin* En kondom kanske? ;0)
    Ursäkta kunde inte låta bli.

Vi hade lite funderingar på samma.
    Våra gäster ska sova över på hotellet vi ska ha festen på så vi hade först tänkt att ha en presentpåse med en öl, en färdigblandat drink. Värktabletter etc. Men vi övergav snabbt idéen även om det varit kul.

Men en "survival kit" låter jättekul.
    Mineralvatten, koffeintablett, pappersnäsdukar kanske?

• lufthamn

Haha, "kondom". Underbart! Skulle vilja se svärisarnas min!

Kom just på att skoskavsplåster hade varit en bra present, i alla fall till damerna. Och sånadär gelkuddar som man lägger i skorna. Finns ju jättebilliga på Lagerhaus. Hmmm... Måste klura lite till... Eller lite random presenter som egentligen inte har så mycket med bröllop att göra. Kanske kan vara en bra "conversation piece" - "Vad fick du i din påse?"

• caruba

kul att variera påsarna.. Då kan man ge olika beroende på ålder, kön etc. =0)

• EmmaoFemi

Nej, barnmatsburkarna ska vi ha ute, då är det bara roligt om det finns levande ljus ute, de behöver inte piffas till så mycket.

På borden får det bli långa ljus med bricka eller något under så att det inte blir stearin i duken eller blockljus i fint arrangemang.... Antingen eller beroende på övrig dukning.....
    Frågan är bara hur...

Svar på tråden Presentpåse till gästerna