slapp bröllopsfest? HJÄLP!!
jag längtar tills nästa sommar då jag ska stå brud med min underbara kille! men, jag gruvar mig till festen :(
jag har aldrig tyckt om fester för mig själv, ända sedan jag var liten. jag slutade tidigt med födelsedagsfester, och även idag tycker jag det är hemskt otrevligt och stressande att stå för en fest. tankar som - tänk om ingen kommer, tänk om det blir tråkigt, inte ska väl jag.. osv
suck.
att jag skulle haft en "vanlig" bröllopsfest med middag, tal, spex, lekar gör mig superstressad. det är kul på andras bröllop, men jag vill inte ha så själv.
hur kan man få en bröllopsfest att bli lite slappare och bara trevlig?
jag har ett stort skönt vännegäng i sverige som alla känner varann sedan barnsben som är slappa och sköna och kommer stortrivas i varandras sällskap. också min släkt är avslappade och urtrevliga och har kul hur som helst. mitt norska gäng är nog lite-lite stelare och min m2bs familj likaså.
vi ska inte ha dans, nästan inga vänner är såna som dansar tror jag.
väldigt lite alkohol kommer det bli, bara lite vin till maten, jag kommer från en kristen familj som inte dricker så mycket och uppskattar det mindre bra.
vigseln är 14.00, mingel och foto till 15.20, så fotografering fram till 17.00. gästerna kan få gå till festlokalen, mingla med eventuell gästbok och nåt att dricka och småäta. sen middag från 17.00, slänger väl in tal och grejer, kanske tre timmar. och sen.. vad gör man då?
det jag nästan funderade på var om vi skulle ställt fram spel på några bord att folk kan få sitta å spela spel de som vill, min släkt ÄLSKAR spel, och det tycker jag är lite mysigt och visar på slapphet, så att säga. ;) men är det helt galet? vad kan man annars göra? så att jag sliper vara nervös och nevrotisk inför..?