• Brudiframtiden

Klippa lugg??

Vi gifter oss i augusti nästa år och nu funderar jag på det där med frisyr..Jag har långt hår och vill ha allt håret uppsatt i knut eller liknande! Jag är dock vansinnigt sugen på att klippa lugg nu men är rädd att förstöra för kommande bröllopsfrisyr. Vad tror ni? Kommer det att vara snyggt med lugg till den frisyren eller ska jag klippa av den nu och låta den bli längre sen igen? Eller ska jag låta den vara så länge? Har glasögon som jag antagligen kommer att ha på bröllopet annars ser jag dubbelt....:-/

• Svar på tråden Klippa lugg??
  • Lillaminst

Hej jag är frisör och har bra erfarenhet av luggar ;) Håret växer ca 12 cm på ett år alltså ca 1 cm i månaden. Om du inte har slitet hår som gått av osv. Så kan du absolut klippa lugg och sen kan du låta den växa :) däremot är det väldigt fint tycker jag med en knut och sedan en svepande lugg åt sidan eller göra en fläta i luggen tex med små pärlor i :)  Man kan göra massa skoj :) 

• tinaalpfält

Jag tror inte du behöver oroa dig om det är ett år kvar...och framför allt inte luggen. Den brukar ju växa som ogräs Tungan ute
    Det är väl lite mer aktuellt i så fall att vara försiktig med längden på resten av håret om du vill göra någon frisyr med långt hår. T.ex. har jag varit inne på ganska länge att locka håret till mitt bröllop och då "försvinner" ju en del av längden. Därför har jag det senaste året bara toppat för att behålla så mycket längd som möjligt. 

• Brudiframtiden

Lillaminst, tack för svar! Mitt hår växer oftast som ogräs så det e nog ingen fara..men vad menar du med en svepande lugg? Inte svårare som frisör att göra frisyr om resten av hårdet e långt och luggen är på utväxt?

tinaalfält. Jag min frisör tyckte definitivt inte att jag skulle klippa av håret för övrigt sist. Så det tänker jag inte göra...

Svar på tråden Klippa lugg??