• LillaEllan

Tips på lekar och sånger under festen?

Är livrädd för en stel fest, varför vet jag inte direkt då jag inte alls har en stel släkt men ändå nervös.

Vi kommer  att fotografera oss efter vigseln och då har min mamma fixat ihop en liten tipspromenad under tiden sam t lite mingel först.

Men under festen/ middagen då? Jag vet att några ska hålla tal, vilka vet jag inte men tal kommer att förekomma.
    Vad ska man mer ha? SångeR? lekar?

Vill inte ha nån fysisk aktivitet för oss alla, vi är 75 personer och jag har en STOR klänning så femkamp är inte riktigt rätt forum. ;)

Har ni några tips eller behöver man inte ha mer planerat?
    Så klart blir det dans efteråt:) 

• Svar på tråden Tips på lekar och sånger under festen?
  • daniiel

Lekar och allsånger ska man bara ha om man som brudpar tycker att det är roligt och om man tror att gästerna kan uppskatta det. Det är inget måste, men uppskattar man det kan det bli ett trevligt inslag :)

Lite lektips www.alltforbrudar.com/lekar-till-br-llopsfesten-2

Även en lek vi hade som var rolig och involverade alla på en lagom nivå. Jag och maken satte oss på varsin stol brevid varandra och mitt emot gästerna. Bakom vår rygg stod toastmater och höll upp skyltar som det stod olika ord på, tex "Elektriker", "Husvagnsägare" osv. Alla gäster som då tex var elektriker eller ägde en husvagn skulle ställa sig upp när den skylten visades. Jag och maken skulle då gissa sambandet mellan gästerna = ordet på skylten. Det är ju dock något som någon annan än brudparet bör förbereda, någon som har lite kännedom om gästerna.

Scrolla ner här så finns det lite allsånger www.hofterups.byastuga.se/Brollopsvisor.html

• Anneli256

jag vet en rolig sak som kanske är intressant. Men den ska ni som brudpar inte veta om - det är roligast så.. om ni vill så be toastmadame eller din mamma maila mig så kan jag sända över ett förslag :) a.svantstrom@yahoo.se

Svar på tråden Tips på lekar och sånger under festen?