Förlovningsrings kaos i 5 månader med trasiga ringar
Jag förlovade mig i februari i år och vi beställde ringar redan i janurari på en butik i stockholm (nära centralen) som heter Zelini. Vi hittade direkt våra favoriter i titan. Visserligen skulle de komma en vecka efter vårt planerade datum och det kunde vi finna oss i. Men då började mardrömmen!
Ringarna blev försenade i 4 veckor efter beräknat datum. Jag hörde ingenting utan ringde gång på gång till butiken för att höra vart dom var. De kom 2 dagar innan vår förlovningsfest, phu. Men då ser jag efter att ha använt ringen i max 2 dagar så hade 2 stenar lossnat från ringen. Fick gå med ihålig ring på festen. Fick åka till butiken och lämna in den för lagning. Väntade ytterligare 4 veckor. Fick en lånering under tiden som var samma som min. Men stenar från den lossnade också!!!
När min ring väl var färdiglagad beställde jag en annan med färre stenar som såg ut att omöjligt kunna ramla av. Väntar ytterligare minst 4 veckor. Åker in för att hämta den. Några timmar senare råkar jag tappa den i golvet och alla stenar ramlar av. DET VAR DROPPEN! Nu var det alltså JUNI!!
Åkte direkt dagen efter för att lämna tillbaka ringen och få pengarna tillbaka, Hon verkade inte oroa sig särskillt över den dåliga kvaliten på hennes varor vilket förvånade mig. Fick dessutom ingen kompensation för det här eftersom jag hade fått 200 kr i rabbat för den första förseningen.
Sjukt arg och sjukt besviken gick jag istället till Två Hjärtan som aldrig hade hört nå liknande när jag berättade. Beställde där en enkel fin titanring (utan stenar, haha) som satt dessutom mycket finare. Snabb leverans, klar på 2 veckor. Proffsig personal och inget krångel. Är nu supernöjd. Ångrar djupt att jag gick till Zelini från början. För det tog mig ett halv år av onödig energi.
Ville dela med mig av mitt förlovningsrings kaos för jag vill inte att någon annan ska vara med om samma sak.
Angående hans ring så har han den fortfarande från Zelini eftersom den fick vi inte lämna tillbaka. Han är dock nöjd med sin förutom den rundade formen på insidan som gör den lite tjock. Vi såg i den andra butiken att deras verkade vara lite bekvämare.