• Sessan6

Snälla Hjälp mig Bordsplacerings verktyg!

Hejsan!

Skulle behöva lite hjälp.

Vad finns det för bra hjälpmedel att fixa till bordsplaceringen?

Hur ska man placera alla gästerna??

Snälla hjälp mig!

Kram Sandra

• Svar på tråden Snälla Hjälp mig Bordsplacerings verktyg!
  • Sessan6

OKej, ska ta och testa på den.

Men hur vet man hur man ska placera alla gäster?

Har 60 gäster som jag ska lyckas placera ut.

Har du några tips??

Kram

• Pluppe

Jag tipsar om att använda ett stort papper, rita ut hur borden ska vara och hur många som får plats där och sedan använda lösa lappar med namn på varje bröllopsgäst, pilla och pyssla sedan tills det känns bra och klistra då fast lapparna där gästerna ska sitta :)

• Insanire

Vi gjorde så att alla respektive satt antingen bredvid varann eller mittemot varann. Vi blandade sedan med nya bekantskaper som vi trodde skulle ha något gemensamt. På så sätt kände alla minst en person som de satt med. Singlar satte vi med andra singlar om vi trodde att de skulle funka, annars med andra som de kände. Alla har hyllat vår bordsplacering eftersom alla kände sig trygga med folket runtomkring.

• Sessan6

Åhh varför ska det vara så svårt.

Att få allt på plats, lyckas få 60 personer på rätt plats.

Ska testa att ta ett stort papper att rita upp bordet.

Sen försöka att få alla 60 personer på plats.

Har ni några bilder på eran bordsplacering??

• Linda1983

Har oxå problem vi blir ca 90 å vet inte hur i hela friden jag ska göra! Har fått tipset att alla kan få dra en lapp och sen typ leta reda på den man drog... Åh svååårt!

• Sessan6

Ska min tärna sitta på min sida?

Ska bästman sitta på brudgummens sida?

Tack sam för hjälp

• Tok kär Annki

Vi gjorde så här, min mamma satt vid min vänstra sid och min mans mamma satt på hans högra sida. Vi hade dukat som ett U och närmast min man i U:t satt bestman och rygg mot rygg med honom satt mina döttrar/tärnor. Sen gjorde vi som Insanire skrev, par tillsammans men blanda våra gäster så så att inte alla pratglada hamna vid samma bord utan spred ut dem.Vi hade också ett tonårsbord till våra gästers stora barn (det fanns inga små barn med på vårt bröllop). Här kommer en bild på vår bordsplaceringstavla. Lycka till!{#emotions_dlg.flower}

Tok kär Annki
Svar på tråden Snälla Hjälp mig Bordsplacerings verktyg!