• EmmaoFemi

Behöver hjälp med dekorationen...

Vi har höstens färger som tema (rött, orange, grönt, gult)

Här är lite spridda tankar...

Har varit med och städat efter bröllop och höll på att bli galen på alla små stenar som legat i fint mönster som dekoration, som skulle sparas... (De var överallt efter att folk plockat med dem) INGET sånt på våra bord. Det ska vara smidigt..

Budgeten är stram och jag gillar det enkelt men stilfullt.
    Funderar på vad det finns i naturen att plocka...?
    Annars är ju murgröna är ju fint att lägga i mitten och ger en helhet...

Jag hade hoppats på att mina solrosor som jag planterat pga bröllopet skulle hinna slå ut men jag är inte så säker på att det hinns med... (Det är första sommaren vi bor här så jag har dålig koll på soltimmarna på uteplatsen...) Men OM de hinner slå ut är de mörkröda.
    Annars kanske krassen fortfarande blommar, inte alls samma stil men ändå i rätt färger...
    Hade nämnligen hoppats på solrosor i brudbuketten, gärna de mörkröda

Tänker på ljus... Vanliga smala behöver det ju inte vara speciellt mycket korsdrag för att de ska rinna... så funderade på blockljus och göra en bricka med tre ljus i olika höjd med dekoration men nu vet jag varken in eller ut... Det kanske inte blir så roligt?

HJÄLP!

• Svar på tråden Behöver hjälp med dekorationen...
  • EmmaoFemi
    Gwennie skrev 2012-08-12 23:27:02 följande:
    Apropå ljus...

Inte rätt färg, men röda fina äpplen finns ju också:

Den första bilden påminner mig om alla de barnmatsburkar som jag har sparat till något projekt... Fnns det fler tips på hur man i så fall kan piffa till dem? KAN verkligen barnmatsburkar bli bröllopsfina? Tänker att värmeljus är det som kommer att stoppas i dem (budget!)
  • EmmaoFemi

Nej, barnmatsburkarna får bli utedekoration.
    På borden inne i festlokalen blir det antingen smala långa ljus med något under så att stearinen inte rinner på duken....
    eller..
    blockljus i fin sammansättning....

Hade tänkt ge bort blockljusdekorationerna till några som hjälpt till med festen men jag vet inte?

• EmmaoFemi
    Gwennie skrev 2012-08-13 13:24:07 följande:
    Vi sparade barnmatsburkar för att ha till blommorna på borden och med den stil som vi hade på allt övrigt, tycker jag att det fungerande fint. Ville ha många små buketter, men ville verkligen inte lägga en massa pengar på att köpa så många nya vaser. Inte världens stiligaste lösning, men med all övrig dekoration så blev det fint ändå. Jag fäste ett sidenband med ett litet hjärtformat klistermärke i velour för att täcka över gängorna.

Tack!
    Det är klart att jag ska göra vasar av dem istället!
    Har klurat på vilka vaser vi skulle ha, tänker nämnligen ha krasse som blomma på borden. Och om de skulle vara ljus ute så måste jag hänga upp dem eftersom det är så många barn med på festen...
    Tack, dags då att piffa till dem lite
  • EmmaoFemi

Fler tips på att piffa till barnmatsburkar till vaser eller ljus mottages tacksamt

• EmmaoFemi
    Chicita skrev 2012-08-16 23:12:49 följande:
    Vi hade kronljus i flaskor (alltså vinflaskor som fungerade som ljusstakar) och för att det inte skulle rinna ner på borden så klippte jag ut fyrkanter ur overhead-plast. (delade varje A4 på 4 delar) så det är ett bra tips om du vill ha något som skyddar borden men ändå är nästan osynligt.

Annars så (som det redan tipsats om) så kan du ju tänka på att både mat, dryck och gäster bidrar till dekorationerna så att säga.
    Ok nu hade vi ju medeltidstema, men för att förklara min poäng:

Overhead-plast! Mycket bra tips!
Svar på tråden Behöver hjälp med dekorationen...