• Raico

Panik! Ingen Kantor! Hjälp!

Hej

Jag behöver akut hjälp. Har precis pratat med personalen i kyrkan där jag och min blivande man ska gifta oss. Vi har fått hyra kyrkan av svenska kyrkan, då vi ska gifta oss syriansk/katolskt. Alla i min omgivning trodde att det var självklart att vi hade hyrt kyrkan, kantor och vaktmästare. Men tydligen får vi ingen kantor till kyrkan och vi får inte heller hyra från församlingen. Vi får ordna en egen kantor till kyrkan. Var hittar man en kantor som man kan hyra? Bröllopet är snart! 1 September och jag har ingen musik! Vill så gärna ha orgelmusik.

Mvh Raisa

• Svar på tråden Panik! Ingen Kantor! Hjälp!
  • yavanna81

Hör av dig till kyrkor och församlingar i närheten förklara krisen och hör om nån kan ställa upp. Om det finns någora katolska församlingar/präster eller liknande du kan prata med dem också. Prata helst direkt med kantorn.

• Chicita

Kolla om det kan finnas en organist i närheten. Kanske på musikskolan?

• Raico

Hej

Har försökt att ringa till olika församlingar och ingen verkar vara så pigga på att hyra ut kantorn då det inte är inom svenska kyrkan. Ska testa att ringa direkt till kantorn om de vill ställa upp. Har även kollat runt inom katolska kyrkan men har än inte fått svar. Om jag hade vetat detta tidigare så skulle det ha löst sig. Nu är det ju så kort varsel. =o(
    Väldigt frustrerande.
    Ska kolla upp musikskolan också. =oD

Tack för tipsen uppskattas!

• sommar2014

Ja, precis i vilken del av landet är vigseln? Det finns ju olika kantor/organist-utbildningar i Sverige, t.ex. Ersta-Sköndal högskola i Stockholm. Där kan det ju finnas någon student som kan ställa upp?

Svar på tråden Panik! Ingen Kantor! Hjälp!