• Anna860113

slöja eller inte slöja?

jag har tänkt ha en inbakad eller utbakad fäa med lite hårnålar som har pärlor och några blommor i håret...

Ska man ha slöja eller inte? Jag står i valet och kvalet just nu.

• Svar på tråden slöja eller inte slöja?
  • LILLSYRRAN

Det är en smaksak.Prova innan du bestämmer dig.Finns ju slöjor med en kam som man kan ta av om man vill det.

• Millan1984

Jag hade slöja och jag blev riktigt nöjd, jag hade två flätor i håret, kolla i mitt galleri, men jag tror inte du skulle bli besviken om du hade det....

• Annamolly

Jag ska ha en flata i min frisyr och jag tanker definitivt ha en sloja. Men den tar man ju av sig pa festen sedan, sa det blir ju en annan look i vilket fall.

• daniiel

Jag hade inte tänkt ha slöja, fram till min dotter på 4,5år sa "Men mamma, när ska du då få ha slöja?" och det var ju sant. När får man annars chansen att ha en slöja? Jag köpte därför en jättebillig slöja (ifall jag skulle ångra mig ändå). Jag hade slöjan under vigseln och fotograferingen, men tog sedan av mig den.

Det är ju dock jättesvårt att säga ifall någon annan ska ha slöja. Jag tycker som Lillsyrran, pröva en slöja och se hur det känns :) Det finns ju många olika varianter av slöjor dessutom, så försök hitta någon som du tycker om.

• MagnusFru

Som någon skrev: prova med och utan slöja det är nog omöjligt att veta annars. Jag trodde att jag skulle vilja ha slöja men valde att inte ha slöja i slutänden. Jag trodde att jag skulle "behöva ha slöja för att kunna mig som en brud" men så fort jag fick på mig brudklänningen så var jag Brud och slöjan kändes överflödig på något sätt. Med min uppsättning med blommor i håret passade det bäst utan slöja. Det kändes som att slöjan tog fokus från de vackra blommorna och "störde" intrycket. För mig var det viktigt att blommorna i håret syntes eftersom det var samma sort som i buketten och den sortens blommor fanns även på alla trycksaker så därför var det viktigt att blommorna i håret skulle få fokus. Jag blev jätteglad när våra gäster sa att allt var så väl matchat

Svar på tråden slöja eller inte slöja?