• Guanaca

Nagelförstärkning?!? 1000 frågor ;-)

Har tänkt att fixa naglarna på en salong ett par dagar innan bröllopet. Blir förstärkning, då jag är rätt nöjd med längden och inte vill ha superlånga naglar Dock funderar jag på om jag skulle fixa dem redan nu, för att inte riskera att de går av etc och ett par av dem skulle kunna bli lite längre. Det är lite drygt 4 veckor kvar till bröllopet. Ni som har erfarenhet av förstärkning, vad blir bäst? Att fixa dem redan nu och sen fylla på precis innan bröllopet eller vänta? Blir det lagom att göra dem igen om 4 veckor? Kan man ta en annan färg på lacket nästa gång? Vill spara den "speciella" färgen till bröllopet ju och inte ha den till vardags innan. Får de då ta bort allting eller går det att måla på ett annat lack bara? Jag är helt okunnig om detta Tacksam för svar

• Svar på tråden Nagelförstärkning?!? 1000 frågor ;-)
  • sanzan

Hej! Jag har förstärkning och brukar gå var 4-6 vecka. Jag älskar att ha roliga färger och dekorationer på naglarna och har bytt varje gång jag har varit på salongen Om er ekonomi tillåter så tycker jag absolut att du ska prova nu. Det kan ju vara så att just den gelén inte sitter bra på dig. Då har ni tid att hitta någon som passar. Lycka till

• Naive

Jag gjorde en förstärkning med gel en månad innan bröllopet, och ska tillbaka samma vecka som dagen D för att fylla på. Med tanke på stress, känslor, runt springande etc, så finns det ju rätt stor risk att någon nagel går av i slut spurten.... Därför gjorde jag som jag gjorde. Rätt skönt att slippa tänka på dem extra mycket nu. 

Svar på tråden Nagelförstärkning?!? 1000 frågor ;-)