• fresan

Visa mig era vigselprogram

Hej!

Sitter och knåpar med ett vigselprogram som går jättedåligt, vet verkligen inte hur jag ska göra. Någon som vill dela med sig med lite tips, ideér och bilder?

• Svar på tråden Visa mig era vigselprogram
  • msjennie

Puffar den här tråden jag med då jag sitter och knåpar med detta jag med.
    Skulle vara kul att se lite bilder för att få inspiration.
    Vad ska ni ha med för delar i programmet?
    Hitills har jag bestämt mig för:

Meny
    Allsånger
    Bordsplacering med numrering samt en lista med numret och gästens namn följt av en kort beskrivning.

Men sen då?? Kom med förslag :) 

• Chicita
    msjennie skrev 2012-08-18 19:34:23 följande:
    Puffar den här tråden jag med då jag sitter och knåpar med detta jag med.
    Skulle vara kul att se lite bilder för att få inspiration.
    Vad ska ni ha med för delar i programmet?
    Hitills har jag bestämt mig för:

Meny
    Allsånger
    Bordsplacering med numrering samt en lista med numret och gästens namn följt av en kort beskrivning.

Men sen då?? Kom med förslag :) 
    Hmm det är väl inte vigselprogram i så fall, utan festprogram.

Vigselprogram brukar man dela ut under själva vigseln, där vigselordningen står, vilka psalmer och annat som är med och ibland även vilka texter som är i psalmerna så att gästerna inte behöver psalmboken.

Men om du vill ha inspiration på festprogram så kan jag lägga ut bilderna på mitt.
    Det är väldigt enkelt. Ingen bordsplacering, ingen gästbeskrivning.
    Bordsplaceringen satt vid ingången. Och jag ville hellre att dom frågade om varandras namn (om dom inte läste på placeringskorten som var dubbelsidiga då) och på så sätt fick igång lite samtal vid borden.

• kitkät

Chicita. På framsidan av ert häfte så har ni missat ett "n" i ordet "mine"! Hoppas du inte tar det på fel sätt, jag ville bara uppmärksamma dig på det så ni kan fixa till det, om ni inte redan tryckt ut alla exemplar! I övrigt tycker jag att häftet var jätte fint, gillar att ni har "knep och knåp" i häftet!

• daniiel

Vårt vigselprogram var väldigt enkelt. Två vikta A4, ett rosa som omslag och ett vitt inuti med all text. Vi hade vårt monogram på framsidan på vigselprogrammet, men i övrigt var det rosa papperet blankt. Texten inuti var på det vita papperet som sagt.

En dålig bild på framsidan, tänkte inte på att fota sånt.

Första sidan.

Insidan, mittuppslaget.

Sista sidan.

• fresan

Tack så hemskt mkt alla! Jag lyckades knåpa ihop ett till slut.. :)

• Chicita
    kitkät skrev 2012-08-19 11:15:34 följande:
    Chicita. På framsidan av ert häfte så har ni missat ett "n" i ordet "mine"! Hoppas du inte tar det på fel sätt, jag ville bara uppmärksamma dig på det så ni kan fixa till det, om ni inte redan tryckt ut alla exemplar! I övrigt tycker jag att häftet var jätte fint, gillar att ni har "knep och knåp" i häftet!
    Du läste inte vidare och reflekterade över datumet? Tungan ute

Du är den första som har reflekterat över det på ett år, så jag tror inte att det gjorde så mycket Flört
  • kitkät
    Chicita skrev 2012-08-19 23:23:12 följande:
    Du läste inte vidare och reflekterade över datumet? Tungan ute

Du är den första som har reflekterat över det på ett år, så jag tror inte att det gjorde så mycket Flört
    Haha, vilken tur! Jag missade datumet! :)
  • Fru 0728

Jag har både vigselprogram och festprogram att skicka om ni behöver inspiration:)

• Chicita
    tinaalpfält skrev 2012-08-20 16:21:34 följande:
    Fru 0728: Jag tar tacksamt emot dem som inspiration Skrattande min mailadress är 
    Psst... 
    Det är ingen bra idé att ge ut sin mailadress öppet i ett forum.
    Skicka sånt via PM istället.

Jag tror till och med att BT har regler emot att skicka kontaktuppgifter öppet 
  • tinaalpfält

Jag kom på det sen men det gick lite hastigt i eftermiddags Skäms
    Jag kommer snart byta ut den dock så förhoppningsvis är ingen större skada skedd. 

• Pertinax

Oavsett hur mycket jag förminskar bilderna så kan jag bara lägga upp en i taget...

Framsidan:

Svar på tråden Visa mig era vigselprogram