• mariannesv

Gravyr i ringar

Jag och min sambo förlovade oss förra året, och nu i oktober är det dags för bröllop!  

Nu har jag äntligen beställt min vigselring, och när hon frågade om vad som ska graveras i ringen insåg jag att vi aldrig graverade våra förlovningsringar. Vi kom inte på vad vi ville ha så då blev det inget just då, och sedan har vi inte tänkt på det.
    Nu är det väl dags att ta tag i detta, men behöver lite inspiration!
    Jag kommer att ha två ringar, mannen har en.

Så vad har ni för texter i era förlovnings- och vigselringar?

• Svar på tråden Gravyr i ringar
  • Chicita

Vi har ingen text alls inuti dom.
    Utan det sitter på utsidan.

Vi har använt en skena (ring) som är lik ringen från Sagan om Ringen och graverat i alvisk font.

Så på våra förlovningsringar står våra namn (på min ring står hans namn först och på hans står mitt namn först) och sen förlovningsdatum.

Han la sen till vigseldatumet på sin förlovningsring och på min vigselring står Amor Vincit Omnia
    Och så har jag en grön och en vit diamant i ringen (dom sitter mellan orden, så Amor- vit sten - vincit - grön sten - omnia)

• snowstars

Vi håller på att titta på förlovningsringar nu och har pratat gravyr.Just nu är vi inne på "Like a heartbeat" från en låt som vi båda tycker mycket om, men det är inte klart än. Beror väl på hur mycket som ryms inne i ringen och sådär :)

• karamell

Vi har bara varandras namn och förlovningsdatum i våra förlovningsringar, (fick inte plats så mycket mer)

Fästmannen ska gravera in något hemligt i min vigselring som jag inte får veta förens jag får den, och jag kommer gravera in något mer i hans förlovningsring som han inte heller får titta på förens bröllopsdagen (om han inte tjuvkikar dvs. i med att han ändå har på sig den hela tiden)

• Tok kär Annki

På utsidan av min förlovningsring står det ingraverat, Lika barn leka bäst och så sitter det 7 st diamnater som bidar en stjärna, inut i står hans namn och vårat förlovnings datum. I vigselring står våra namn och vigsel datumet. Min man har en lika dan ring som min förlovningsring till vigselring och den har lika dan gravyr på utsidan som min och våra namn inut i med båda datumen (förlovning och vigsel). 

Tok kär Annki
  • anicay

Vi har namn, datum och sedan texten "Sätt på mig igen!" i våra förlovningsringar. Vi ville ha något roligt, det är mer oss. Vi syftar såklart på att man aldrig ska ta av sig ringen! :)

• Amor in aeternum

Vi har graverat in "Du & Jag" 1 september 2012
     I förlovningsringarna skrev vi namn och förlovningsdatum, men nu har vi smält dom samt en del släktguld i de ringarna vi ska ha nu. Får väl se om jag får eller skaffar en till ring någon gång, kanske bröllopsdagen eller nått. ^^

• Hanni

I våra förlovningsringar står det bara den andras namn och datum. Inget roligare än så ;)

Svar på tråden Gravyr i ringar