• Milljor

Spex/överraskningar för våra gäster

Hej, Jag sitter och funderar på något som jag och mannen skulle kunna hitta på för bus för våra gäster.... Ngn lek,spex överraskning som blir roligt inslag under festen. Var på ett bröllop där vissa gäster hade småpresenter på stolarna som det blev en del snack och skratt runt. Eftersöker idéer på vad man skulle kunna göra!!! Alla tips tas tacksamt emot! :)

• Svar på tråden Spex/överraskningar för våra gäster
  • Pauline

Detta skall egentligen inte brudparet veta om!!...Men......
    väldigt roligt spratt som uppskattas av alla bröllopsgäster av olika anledningar!

Jag har en vännina som alldeles nyligen var toast-madame på ett bröllop.
    Hon gick efter vigseln, innan  middagen och delade ut nycklar till slumpmässigt utvalda killar i sällskapet.
    Det enda hon sa var att du skall lämna tillbaka den här till mig senare & kommer förstå när du skall lämna tillbaka den. När alla satt sig och fått i sig förrätten så ställde hon sig plötsligt upp och sa grav-allvarligt något i stil med:

"Nu är det inte roligt längre, jag har hört hur snacket går mellan borden här. Jag tycker att det är ohyfsat och elakt mot Martin (brudgummen) att det här har fått fortgå! De gifter sig idag och den här delen av Siri's liv är över. Nu är det hög tid att alla ni som under åren fått en nyckel av Siri's (bruden) lämnar tillbaka dom! Så jag ber alla er som fortfarande har en nyckel till Siri's lägenhet att komma fram och ge mig dom!"

En efter en ger de med sig och kommer fram och lägger en nyckel i toas-madam'ens hand. Brudgummens, bror, pappa, bästa vän. Brudens bästa väns sambo, brudens ex. Killen i hörnet som är en +1 som ingen känner igen.
    Väldigt roligt spratt som lockar fram alla möjliga olika reaktioner.

• Stuvstamorsan

Fantastiskt roligt!
    Den tänker jag sno om det nån gång blir aktuellt att jag behöver idén!

• Fremm

Vi gjorde något liknande på min systers bröllop men avslutade oxå med att även brudgummens nycklar skulle lämnas tillbaka och den enda som reser sig upp då är hans mamma! :D Många skratt blev det! :)

• drömmer
    Fremm skrev 2012-08-21 15:45:37 följande:

Vi gjorde något liknande på min systers bröllop men avslutade oxå med att även brudgummens nycklar skulle lämnas tillbaka och den enda som reser sig upp då är hans mamma! :D Många skratt blev det! :)

HAha den var riktigt bra !!!
  • Goabullen

Jag och min man spelade in en liten kort film som visades när alla satt sig till bords. Filmen visade våra förberedelser inför bröllopet där vi provdansade (asfult så klart med den obligatoriska dirty dancing lyftet), tränade oss i form - parträning på sämsta nivå med min man inoljad i olja ("svett"), provning av kostym och frisyr (superfula), provsminkning där jag målade mig med kameran som spegel - helt utanför linjerna, test av mat (gorbys och Findusrätter med dunksprit) - allt ihopklippt av min mans kollega med bra musik. Såg själv inte filmen förrän på bröllopet i lördags och jag var väldigt nervös för slutresultatet kan man säga. Men det blev så kul - jag skrattade så jag grät och alla tyckte det var såå kul.  Det lättade verkligen upp stämningen i den fina herrgårdsmatsalen

Väntar spänt och få se den igen

Svar på tråden Spex/överraskningar för våra gäster