• kitkät

Olika bredd på förlovningsring och vigselring - hjälp!

Jag har beställt en förlovningsring (solitär) med en bredd på 3,5 mm. Nu börjar jag dock ångra mig lite då vigselringen (alliansring) som jag  vill ha är 4 mm bred. Tror ni det blir fint ändå, även om bredden skiljer 0,5 mm? Skulle det vara snyggare om min ring förlovningsring var 3 mm bred istället? Jag tycker att om man ska ha olika bredd på förlovningsring och vigselring så ska skillnaden vara markant. Annars tycker jag det är snyggast med lika breda ringar. Skillnaden på mina ringar är ju minimal, men är ändå orolig att det ska synas och se konstigt ut.

Om någon av er har bild på era ringar tillsammans i samma mått som jag ovan nämnt, får ni gärna visa hur det ser ut!

• Svar på tråden Olika bredd på förlovningsring och vigselring - hjälp!
  • Chicita

Mina är lika breda så jag kan inte hjälpa dig med bild på något med den skillnaden.

Däremot kan jag nog lugna dig med att även om nu skillnaden skulle märkas så spelar det absolut ingen som helst roll.

Försök se ringarna som separata delar som tillsammans bildar en helhet, ungefär som dina kläder.
    Varje del berättar en historia, speciellt om det är smycken.
    Att det inte är exakt supermatchat kan många gånger vara snyggare och ge en betydligt bättre känsla, för då ser ringarna ut att ha en djupare betydelse för dig (alltså både separat och som ett set), mot att det ser ut som om du har gått in i en butik och valt två ringar ur samma serie för att få det överstökat.

Och nu menar jag inte att det är fel att ha två ringar ur samma serie eller att det är fel på att ha supermatchande ringar eller kläder. Flört 
    Men att jag själv tycker att det är trevligare att se historien bakom ringarna. Och den historien blir tydligare om det inte är färdigmatchat från butik... 

• kitkät

Tack för ditt svar Chicita, du lyckades lugna mig lite. Du har nog rätt, men jag är en sådan perfektionist så många gånger tänker jag på obetydliga detaljer som ingen annan kanske tänker på, vilket gör att jag blir orolig att jag ska störa mig ifall ringarna ser assymetriska ut.

• Niini

0,5 mm är ju egenltigen ingenting. Mina är ca 3 respektive 4 mm o personligen tycker jag inte det stör alls :)

• kitkät

Tack för bilden! Man ser knappt någon skillnad på bredden på dina ringar, så du har nog rätt, 0,5 mm kommer knappt märkas.

Svar på tråden Olika bredd på förlovningsring och vigselring - hjälp!