• Pia Gudbrand

Graceland Chapel i Las Vegas

Sambon och jag vigdes i Las Vegas för några veckor sedan. Vill bara ge lite feedback till andra som tänker viga sig i denna stad. Vi var riktigt sena med att boka kapellet, tyvärr. Jag tror vi bokade tre dagar innan. Vi hade ett hektiskt reschema därav att det blev som det blev. Problemet i LV är att det finns så många så det är svårt att få en överblick, samt att olika kapell har sina egna varianter på vad det ingår. Rekommenderar att man tar lite tid att gå igenom de olika alternativen, med seriöst eller mer en rolig grej. Vi skulle ha bokat Wedding of Chapel men den tiden som vi kunde, kunde inte de. Sambon hade varit inne på Elvis tema så vi bokade Graceland men med en vanlig präst. Det är en stor produktion och vigslarna går på löpande band. Vi kom 10 minuter innan och var ute efter 20 minuter. Dagen till ära var ventilationen paj, utomhus låg tempen på 35 grader minst. Fotografen var högröd i ansiktet av värmen. Ingen spegel hade de utanför så jag hann inte kolla håret, vilket irriterade mig efteråt. Tänk igenom hur ni vill ha det med om ni ska gå ihop eller inte fram till altaret. Det hade inte vi så först skulle maken stå där framme men jag ville inte gå själv upp (har bott i hop i många år så det kändes konstigt). Själv blev jag förvånad över att det var så mycket som man skulle upprepa. Trodde det bara var ja, typ. Såg senare att det på hemsidan finns uppgifter om vad man skall upprepa. Glad att jag inte tittade, hade nog då blivit mer nervös i och med att det är ett annat språk. Vill jun inte säga helt fel! Prästen var rolig. Han var ursprungligen i från Frankrike och bröt på franska. Vi har betalat för nio bilder och har fått 41 bilder att välja på. Vi tog paketet med en dvd då de närmsta i familjen inte var med men kan titta på det i efterhand. Personligen tycker jag att bilderna kunde ha varit bättre. Så i efterhand hade jag nog valt ett annat kapell....

När vi skulle hämta marriage licens behövde vi inte visa upp några papper alls, vilket jag tyckte var riktigt konstigt.

• Svar på tråden Graceland Chapel i Las Vegas
  • Bewi

Hej pia!! Jag och min m2b har bestämt oss för att smyga iväg och gifta oss i hemlighet i Las Vegas :) så denna tråden va ju perfekt för oss :) Vilket hotell bodde ni på och hur länge var ni där? Vi har pratat om en vecka åka dit på onsdagen och gifta oss på fre el lör och åka hem ons veckan efter. Hur mycket behöver man ha i fickpengar? och vad får vi inte missa när vi är där?? Hopas ni hade en superresa :D

Svar på tråden Graceland Chapel i Las Vegas