• MamaMia

MÅSTE man köpa vigselring?

Eller går de som jag tänkt, ta en ring som liknar en förlovningsring liten smal söt m liten sten i mitten, som sambon köpte men jag aldrig använt pga att den likna en förlovningsring då han köpte den i present.

Hade redan ring ;)

Så nu tänkte jag ta den som vigselring men tror ni folk tycker vi är snåla då?

För den är ganska lite o så...

Men jag vill INTE ha nån 10000kr´s ring, är inge smyckes tjej så...

Den är ju en symbol men mer än så njae...

Va tycker ni??? :)

• Svar på tråden MÅSTE man köpa vigselring?
  • amelian

Det kan du göra precis som du vill! Vill du ha den ringen som vigselring och både du och din m2b är nöjda med det så ska andra inte lägga sig i det. Man behöver ju faktiskt inte ha en gigantisk diamant i sin vigselring, det är högst personligt vad man gillar och inte gillar.

Gör som du vill helst enkelt, det är du som ska leva med den på fingret resten av livet. 

• MamaMia
    amelian skrev 2012-08-19 22:23:57 följande:
    Det kan du göra precis som du vill! Vill du ha den ringen som vigselring och både du och din m2b är nöjda med det så ska andra inte lägga sig i det. Man behöver ju faktiskt inte ha en gigantisk diamant i sin vigselring, det är högst personligt vad man gillar och inte gillar.

Gör som du vill helst enkelt, det är du som ska leva med den på fingret resten av livet.

Tack!

Ja jag tycker ju oxå det men folk kanske tänker oj de har inte råd... fast jag bryr mig inte när allt annat ska bli lyckat, hehe!

• Beatasbrandbilar

Klart du ska ha den. Det viktigaste är att ni är nöjda.:) Jag ska ta min mormors ring då hon gått bort för länge sedan och den ser ut precis som jag vill att en vigselring ska se ut. Så vi har inte heller köpt en ny.

• MamaMia
    Beatasbrandbilar skrev 2012-08-19 22:31:08 följande:
    Klart du ska ha den. Det viktigaste är att ni är nöjda.:) Jag ska ta min mormors ring då hon gått bort för länge sedan och den ser ut precis som jag vill att en vigselring ska se ut. Så vi har inte heller köpt en ny.

:)

Kul att ändå ha en fin ärvd ring!

Jag gillar just hur min förlovningsring passar med den ring jag tänkt mig :) Som att de ska sitta ihop!

Era män...ska de ha nåt? Min vill inte ha nån, för mig spelar de inge roll.

• daniiel

Jag kan inte annat än hålla med de andra. Klart du ska använda den ringen som vigselring! Det spelar absolut ingen roll om det är en billig, dyr, stor eller liten, ny eller gammal ring. Huvudsaken är att du tycker om ringen.

Jag köpte en ny ring, men en billig en. Jag gillar inte smycken och ville absolut inte spendera mkt på en ring som jag ändå förmodligen inte skulle bära så ofta. Nu kan jag inte längre ha den, så jag har ingen ring alls. Maken köpte en ny ring, en billig, så han använder den ibland. Han kan inte ha ring på jobbet, så därför har han den inte så ofta.

Alla gör ju olika. Vissa använder sina förlovningsringar även som vigselringar. Andra köper vigselarmband eller något annat istället. Det finns som inget rätt eller fel, ja inte heller något bättre eller sämre.

• Fröken Finemang
    MamaMia skrev 2012-08-19 22:13:19 följande:

Eller går de som jag tänkt, ta en ring som liknar en förlovningsring liten smal söt m liten sten i mitten, som sambon köpte men jag aldrig använt pga att den likna en förlovningsring då han köpte den i present.

Hade redan ring ;)

Så nu tänkte jag ta den som vigselring men tror ni folk tycker vi är snåla då?

För den är ganska lite o så...

Men jag vill INTE ha nån 10000kr´s ring, är inge smyckes tjej så...

Den är ju en symbol men mer än så njae...

Va tycker ni??? :)

Jag har hittat jättefina ringar som jag väljer emellan,
    de kostar mellan 1500-2800. förmodligen kommer ringern jag väljer kosta 1800, den är skiitsmal pch med en enkel sten till.
    vi var på SMYCKA i fredags och pratade lite ringar med expediten och hon sa att min vanliga släta förlovningsring är ju hur enkel som helst att matcha med, och jag tänker att den smalsmala ringen försvinner på mina knubbiga fingrar, men när den hamnade brevid förlovingsringen så ser man ju stenen, o tänker väl inte på att den är så smal i sig.

vad jag vill komma fram till är att det är du ch ni som ska gilla ringern/ringarna,
    ingen annan har nått med att göra vad den kostar eller inte kostar!
    Kör på det NI vill ha!
Svar på tråden MÅSTE man köpa vigselring?