• Fremm

Önskelista och övrig info

Hej!

I helgen gjorde jag klart våra inbjudningskort som vi vill få ut denna veckan. I inbjudningskortet står det bara det viktigaste, när, var, osa, klädsel och sånt.

Övrig info så som: varför vi inte bjudit barn, transport, boende önskelista med mera kommer vi att lägga upp på vår blogg. I inbjudan står givetvis adressen till bloggen men min fråga är om allt i bloggen måste vara klart när inbjudan skickas?

Ska jag göra några halvfärdiga inlägg om det vi inte hunnit kolla upp, vi har inte hunnit kolla upp vad vi önskar oss, transport eller boende som exempel men jag antar att vi kommer få frågor på detta... gör det något att det inte är klart när inbjudan skickas ut?

• Svar på tråden Önskelista och övrig info
  • Chicita

Jag skulle nog se till att informationen är klar när inbjudningarna går ut.
    Alternativt skulle jag se till att det står tydligt att "information om detta kommer snart".

Alla har inte ett intresse av att följa en blogg eller leta information flera gånger.
    Så risken finns annars att dom blir jättenyfikna när inbjudan kommer, och går in och kollar. Och om då mycket av informationen saknas så kan dom missa den eftersom dom då tycker att dom har kollat - och fått den info dom behöver... 

• Fremm

Tack för din input!

Jo det hade ju varit bra om all info redan stod där när inbjudningarna går ut men vi vill ha ut inbjudningarna denna vecka så att vi öppet kan prata om bröllopet sen ;) och denna vecka hinner vi nog inte fixa och kolla upp vare sig vad vi önskar oss eller boende/transporter med mer... men jag ska vara tydlig med att skriva att info om detta kommer inom kort! :)

• Chicita

Koncentrera er på att få ut en sak i taget.
    Kanske börja med att skicka ut frågor på mail till hotell, vandrarhem mm i alla fall så du kan få priser och välja ut ett par att rekommendera på bloggen sen.
    Det behöver inte ta så mycket tid att få tag i informationen som du behöver och boendefråga kan ju vara viktigare för gästerna att veta nu än frågan om vad ni önskar er (en lista som för övrigt era föräldrar borde få varsitt ex utskrivet av också så dom kan tipsa de som inte hittar era förslag på bloggen) Glad 

• Fremm
    Chicita skrev 2012-08-20 13:21:38 följande:
    Koncentrera er på att få ut en sak i taget.
    Kanske börja med att skicka ut frågor på mail till hotell, vandrarhem mm i alla fall så du kan få priser och välja ut ett par att rekommendera på bloggen sen.
    Det behöver inte ta så mycket tid att få tag i informationen som du behöver och boendefråga kan ju vara viktigare för gästerna att veta nu än frågan om vad ni önskar er (en lista som för övrigt era föräldrar borde få varsitt ex utskrivet av också så dom kan tipsa de som inte hittar era förslag på bloggen) Glad
    Jättebra idéer, will do so! :)
Svar på tråden Önskelista och övrig info