• Hoffsennanen Tottoplex

Tre rätters höstmeny

Skulle behöva lite tips på tre rätters middag med lite höst inspiration! Har lite svårt att komma på vad vi vil ha Tack!

• Svar på tråden Tre rätters höstmeny
  • Chicita

Kantarelltoast som förrätt
    (kanske tillsammans med lite svampsoppa, bara en liten skål, nästan typ ett driksglas bara)

Som varmrätt:
    Älgkött (eller hjort) med honungsglacerade rotfrukter och rödvinssås

Efterrätt:
    Lingonkokta päron med messmörsreduktion

• BlomAnna

Ooo Chicita´s meny låter ju riktigt gott

Jag skulle välja

Soppa till förrätt. Personligen gillar jag inte svamp men det passar ju bra till hösten så svampsoppa och goda krutonger och en mini paj med västerbottenost.

Varmrätten blir en kopia av föregående talare. Viltkött och rotfrukter helt klart

Till efterrätt Hjortronparfait, hjortronpannacotta  eller kanske Norrländsk parfait med varma hjortron och knäckflarn (alternativt göra knäckformar/korgar och servera parfait i)http://therese-gottochblandat.blogspot.se/2012/01/norrlandsk-parfait-med-varma-hjortron.html

• Xelina

jordärtskockssoppa med pilgrimsmussla :)

• Sara1991

Satsa på varma och mustiga smaker för en höstig känsla :) , ett annat tips är pumpa eller squash. De går att göra väldigt goda soppor av de , eller även rosta och ha till exempelvis viltkött :) Även sötpotatis funkar :)

• Hoffsennanen Tottoplex

Åh vad jag har helt glömt denna tråden!

Så här ligger det till just nu...svärmor skall höra efter vildsvins kött! Ska bli så spännande om vi får tag på!
    Så ja...kantareller blir det absolut.... hm... komponera...komponera... 

• BodyMindSoul

Vi kommer servera en renskavsröra på kavring till förrätt med öl och nubbe till, sen blir det vildsvinsfil'e med gratäng, rotfrukter och svamp med rött vin, efterrätten är inte spikad än :)

Svar på tråden Tre rätters höstmeny