Inlägg från: Camilla837 |Visa alla inlägg
  • Camilla837

Sminkning... Inspiration!

Ska på provmakeup till makeupartisten snart och skulle behöva lite bilder och inspiration till sminkningen. 
    Har ganska mycket ögon till vardags och vill gärna ha lite intensivare ögon på bröllopet.

Någon som har lite tips!!!

Glad 

• Svar på tråden Sminkning... Inspiration!
  • Camilla837

Kan börja med att lägga up en bild. Är osäker på om det blir för mycket? Vad tycker ni? Är Ögonen jag funderar på.

• Camilla837
    Chicita skrev 2012-08-21 11:15:28 följande:
    Du ska känna dig bekväm på din dag (eller tja Er dag, men han ska ju inte sminka sig antar jag Flört)

Om du använder mycket smink till vardags så ska du göra det på bröllopsdagen också. Om du inte känner igen dig i spegeln så kommer du inte att känna dig bekväm, och det syns.
    Du ska satsa på en mer "polerad" version av din vardagsmakeup helt enkelt.

Så om du tror att du skulle känna dig bekväm i sminkningen på bilden, så kör på det Glad 
    Tack för kommentaren:) Är precis så jag kännt. Det skulle kännas konstigt att sminka ner sig. påverkningsbar som man är så tänker man ju på vad de runt om tycker.  Men du har helt rätt, måste ju kännas som jag när jag tittar mig i spegeln:)
  • Camilla837
    Amor in aeternum skrev 2012-08-21 13:52:19 följande:
    Alla gör som dom vill, men den bilden du visade upp tycker jag ser ut som en skyltdocka.
    Vissa gillar att vara helspacklade, men för mig så hade jag satsat på en mer neutral makeup.
    Jag personligen tycker att det ser lite "dragqueen" aktigt ut.

Men det är jag.

Jag hade också valt att att bara sminka antingen ögonen eller läpparna.
    Alla är vi olika. vissa sminkar sig inte alls. Jag hör till de som sminkar sig dagligen och därför skulle det se konstigt ut om jag på mitt bröllop kommer mindre sminkad än vanligt. Sen så skrev jag ju att det var ögonen jag tänkte på och inte resten. Tycker själv att det blir för mycket med både läppar och ögon.
  • Camilla837
    Godis skrev 2012-08-21 14:42:10 följande:
    Om du gillar sotade ögon så hade jag satsat på en "Kim Kardashian" look istället. Den orientaliska blir lätt för mycket om man inte har det temat såklart.
    tack:) Var hittar jag bilder på det?
  • Camilla837
    daniiel skrev 2012-08-21 15:45:44 följande:
    Lite av min inspiration till bröllopet. Jag gillar mörka, sotade ögon och en naken läpp så att säga. Både en stark ögon make up och läppar tycker jag blir för konkurrerande och blir lätt kaka på kaka. Smaken är dock som baken. Jag tycker absolut att man satsa på make up om man gillar det och är van att använda. Vanligtvis ska det vara så skirt och neutralt på bröllop, men så måste det ju inte alls vara.

Jättebra bilder! Gillar bild 2. då skuggan ser ut att gå i brunt/guld. Tycker det är väldigt snyggt och det passar till mina blåa ögon. håller med dig om att läpparna ska vara mer neutrala. Blir för mycket annars. 

Så glad för de bra kommentarer jag fått. Ni hjälper verkligen till:) 
  • Camilla837

Har hittat dessa bilder. Min M2b gillar den första för att färgerna följer temat. Jag är dock inte så säker på den sminkningen. Jag gillar de bruna/guldiga nyanserna men samtidigt är de det jag brukar använda till vardags.

Vad tycker ni?

• Camilla837
    karamell skrev 2012-08-21 21:03:04 följande:
    Jag tycker sminkningen på bilen där hon har slöja och tittar ned är absolut finast!
    Något sådant funderar jag också på, men jag har också svårt att välja exakt vad det ska vara för färger =) Ett tips är att bära färger som framhäver dina ögon :) Lycka till! 
    MM antar att makeupartisten kan lite med men man vill ändå vara lite förberedd:)
  • Camilla837
    daniiel skrev 2012-08-21 20:35:14 följande:
    Varför inte göra en mix så att säga. Jag antar att ni har någon form av rosa som färgtema, så blanda lite brunt/beige med rosa toner. Det går ju att "ta i" lite mer färgmässigt än på bilderna nedan.

Det var en jätte bra ide. Tror jag kör på det faktiskt. En mix av brunt/guld och cerise:)
Svar på tråden Sminkning... Inspiration!