• wifetobe

Att testsminka eller inte testsminka...DET är frågan?!

Jag ska till en frisör (som jag aldrig haft innan) och göra mitt hår och då har även denna frisör fixat en tjej som ska sminka mig.  Jag hade dock gärna sett att sminkösen träffade mig innan och testsminkade mig, men det kommer inte ske har jag förstått idag då jag var och testade frisyr. Frisören tog ett foto på mig som hon skulle visa sminkösen och sedan skulle vi inte ses igen förrän min bröllopsdag. Men nu kan jag inte släppa detta, är det ok och möjligt att göra ett perfekt jobb även om man inte bli testsminkad? Obestämd
    Jag antar att makeup-artister inte hinner provsminka alla modeller de sminkar till fotojobb så det kanske borde lugna mig då....suck.

• Svar på tråden Att testsminka eller inte testsminka...DET är frågan?!
  • Protexblue

Jag måste börja med att säga vad konstigt att den som ska sminka dig inte vill köra ett test innan bröllopsdagen. Jag var runt till flera olika makeup-artister, frågade om priser och även kollade läget hur personen var och sådant. 4 stycken tror jag de blev sammanlagt och alla var väldigt noga med att man gör en testsminkning innan bröllopet. Dels för att jag ska känna mig lugn och veta vad jag får, och dels för att de ska vara förberedda på mig och mitt ansikte, vilken hudtyp jag har och vilka färger mm.

Jag skulle nog känna mig stressad om jag inte blev testsminkad innan bröllopet, de lugnar ju nervena lite att veta att personen faktiskt kan det den ska göra. Men sen är jag ett så stort kontrollfreak att jag måste ha koll på allt för att kunna slappna av. Så det är också en stor anledning till att jag vill bli testsminkad.  

• Pertinax

Jag blev inte testsminkad men blev supernöjd ändå. Min makeup-artist förstod precis vad jag ville ha och gjorde ett kanonjobb.

Svar på tråden Att testsminka eller inte testsminka...DET är frågan?!