• Elin86

Vill få det överstökat :P

Detta kanske inte är så känsligt men på ett bröllopsforum kanske de flesta inte vill ha superenkla bröllop ;)

Jag vill bara ha det gjort egentligen skulle vi kunna gå till rådhuset och få det överstökat utan släkt osv. Men nåt måste man göra annrs blir de nog sura ;)

Nu menar jag INTE att jag inte tycker om bröllop det är bara att jag tycker det är jobbigt vet inte varför. Älskar min man och vi vill gifta oss men jag orkar helt enkelt inte med att fixa ett ordentligt bröllop är inte så viktigt för mig. Men förstår verkligen varför det är viktigt för andra :) :) :)

Nu till frågan tips på superduper enkelt bröllop....mega enkelt alltså.

• Svar på tråden Vill få det överstökat :P
  • Memsan

Några av mina stammisar berättade om deras bröllopsdag. De gick till rådhuset och gifte sig med 2 vittnen närvarande. Därefter gick de till en restaurang som de gillar och även känner ägaren där de hade stämt träff med ca 15 pers, blandat vänner och familj. Och åt en härlig middag, under middagen så berättade de för alla vad de hade gjort. I deras ögon så var det en perfekt dag + att de fick lite rabatt på krubbet :)

• Cosy

Menar du fest eller vigselcermoni?

Vigsel borgligt bara vittnen

Fest Smörgåstårta i en byggdegård beställ smörgås tårta boka byggdegård 

We did it on DreamHack. Geeky love
  • niriel

Vigsel funkar både på rådhus (om man vill göra det borgerligt) eller på pastorsexpeditionen (om man vill ha präst med sig) har jag för mig.

Jag gillade som någon här inne hade, en mindre ceremoni och sedan afternoon tea med hembakade scones, hemgjord marmelad etc. Klockan 20 var allt över och det var inte mer jobb än att ha hem ett gäng kompisar på fika. Det kanske vore något?

• Elin86

Borgeligt blir det :) Tack för tips :)

Afternoon tea låter suveränt....älskar te ;)

Jag är lite inne på att först gå och gifta sig borgeligt och sen gå hem till oss på liknande smörgåstårta och tårta. Vet inte om det är B med smörgåstårta på bröllop men jag tycker det är sååååå gott. Eller annan enklare maträtt.

Eller så tänkte jag bjuda hem alla på familjemiddag och sen dyker vigselförättaren upp och suprise :)

• Cosy

ditt sista förslag lätt trevligt tycker jag

• smulan8118
    Elin86 skrev 2012-08-22 13:03:08 följande:
    Borgeligt blir det :) Tack för tips :)

Afternoon tea låter suveränt....älskar te ;)

Jag är lite inne på att först gå och gifta sig borgeligt och sen gå hem till oss på liknande smörgåstårta och tårta. Vet inte om det är B med smörgåstårta på bröllop men jag tycker det är sååååå gott. Eller annan enklare maträtt.

Eller så tänkte jag bjuda hem alla på familjemiddag och sen dyker vigselförättaren upp och suprise :)
    Åhhh, ditt sista förslag lät kul tycker jag. Säkert kul för familjen att iaf få vara med. Min bror gifte sig hemligt, ingen i familjen var med. Det kändes lite snopet och tråkigt att inte få vara med alls. Lycka till!
  • Elin86

Suprise bröllop får det nog bli när det är dags :) Tycker med det verkar roligt ;)

Nu ska man bara bestämma allt annat :)

Tack för bra synpunkter :)

• Cicci90
    Elin86 skrev 2012-08-22 13:03:08 följande:
    Hahaha, ååh vad roligt! Tyst Kör på den!
    Se bara till att alla ni vill ha där verkligen kommer.. Kan tänka mig att det är lättare att folk stannar hemma pga huvudvärk eller liknande när det "bara" gäller en familjemiddag.
  • Anna2013

Söndag lunch på restaurang med vigsel!

• Cosy
    Cicci90 skrev 2012-08-22 16:29:18 följande:
    Se bara till att alla ni vill ha där verkligen kommer.. Kan tänka mig att det är lättare att folk stannar hemma pga huvudvärk eller liknande när det "bara" gäller en familjemiddag.
    Är ni inte förlovade kan ni bjuda in till ern förlovningsmiddag

alt kanni försöka ta det med något firande, födelsedag ett årdag examen, lönelyft vad som helt 
  • Elin86
    Cicci90 skrev 2012-08-22 16:29:18 följande:
    Ja precis det jag funderade på ;)
  • Elin86
    Cosy skrev 2012-08-22 21:52:25 följande:
    Är ni inte förlovade kan ni bjuda in till ern förlovningsmiddag

alt kanni försöka ta det med något firande, födelsedag ett årdag examen, lönelyft vad som helt 
    Vi är förlovade men tänkte precis som du betona att det är en viktig familjemiddag på ngt sätt :)
  • Elin86
    Anna2013 skrev 2012-08-22 17:35:07 följande:
    Söndag lunch på restaurang med vigsel!
    Ja det var med en bra ide :)
  • Fioona

Jag tycker att det låter helt fantastiskt med "familjemiddag med en twist" :)

Då är alla samlade och får vara med på vigseln och sen kan ni fira tillsammans!
    Förbered med kyld champagne/mousserande vin/alkoholfri cider i kylen så att ni kan ha en riktigt brudskål trots att det är ett "superduperenkelt" bröllop!

Jag tror att alla gäster kommer att uppskatta det otroligt mycket och att ni kommer att få en otroligt underbar dag!

Ett tips skulle vara att inkludera en ev. syster/bästa vän i planerna så att ni inte behöver stressa ihjäl er hemma med förberedelserna och det runtomkring. Vi känner ju alla till att det lätt kan bli lite stressigt vid en större middag än vanligt hemma.

Åh, jag blir alldeles varm av att tänka på hur underbar er dag kommer att bli!

Jag önskar er all lycka!

• Elin86
    Fioona skrev 2012-08-24 15:18:06 följande:
    Jag tycker att det låter helt fantastiskt med "familjemiddag med en twist" :)

Då är alla samlade och får vara med på vigseln och sen kan ni fira tillsammans!
    Förbered med kyld champagne/mousserande vin/alkoholfri cider i kylen så att ni kan ha en riktigt brudskål trots att det är ett "superduperenkelt" bröllop!

Jag tror att alla gäster kommer att uppskatta det otroligt mycket och att ni kommer att få en otroligt underbar dag!

Ett tips skulle vara att inkludera en ev. syster/bästa vän i planerna så att ni inte behöver stressa ihjäl er hemma med förberedelserna och det runtomkring. Vi känner ju alla till att det lätt kan bli lite stressigt vid en större middag än vanligt hemma.

Åh, jag blir alldeles varm av att tänka på hur underbar er dag kommer att bli!

Jag önskar er all lycka!
    Tack för de snälla orden :) Och så fick jag ett bra tips till :) skåla i cider och dylikt :) Ska försöka att inte be om hjälp men vi får se hur det går :)

Tack så jättemycket :)
Svar på tråden Vill få det överstökat :P