• Anonym (nyfiken)

Hur berätta?

Lägger det för att inte avslöja oss.

Hur berättar man för den närmsta familjen att man ska gifta sig när man bestämt att endast ha en liten vigsel med familjen? Inbjudan via post/telefon/mail/facebook?

Man vill överraska men samtidigt så vill man inte att någon tar illa vid sig och känner att dom inte var viktigare att berätta för......... 

• Svar på tråden Hur berätta?
  • Chicita

Menar du att ni ska berätta för dom som ska bjudas in eller för dom som inte blev inbjudna?

Jag skulle hur som helst undvika allt elektroniskt.
    Dvs facebook, mail osv.

De som ska bjudas in bör göras så muntligen eller med ett inbjudningskort där det framgår att det är litet och intimt och enbart dom allra närmaste som är inbjudna.

Resten tycker jag att ni kan skicka ut ett fint kort till i efterhand och tala om att ni gifte er i all stillhet tillsammans med den närmaste familjen.
    Eventuellt (om ni vill) bjuda in till fika i efterhand 

• daniiel

Jag håller med Chicita.

Till de som ska bjudas in, så tycker jag faktiskt att ni kan skicka ut "riktiga" inbjudningskort via posten. Det är inte så tidskrävande eller dyrt egentligen. Är det bara tex föräldrar, så funkar det ju också att bjuda in muntligt, men nog är det allt lite skoj att öppna ett brev och se en bröllopsinbjudan :)

När ni ska berätta att ni gift er, så finns det ju olika sätt att göra det. Tex skicka ut kort som Chicita skriver och berätta att ni gift er. Ni kan ju också bara sätta in en annons i tidningen och berätta muntligt för folk när ni träffas. Goda och glada nyheter har ju en tendens att sprida sig fort ;P

En av mina kusiner gifte sig med bara närmsta familjen, föräldrar och syskon, och efteråt gav de en skiva med bilder från vigseln till alla som uppvaktat dom efteråt (som inte var inbjudna), men en sådan skiva med lite bilder skulle man ju kunna skicka ut till alla vänner och släkten om man vill.

Svar på tråden Hur berätta?