• Anonym (snål?)

Hur formulera att vi önskar oss valfritt resebidrag?

Hur kan jag formulera att vi i inbjudan inte vill ha presenter, utan en liten gåva till bröllopsresa utan att verka snål?

Detta filar jag på men får inte riktigt till det. Hjälp mig gärnamed små ändringar, eller om ni har en egen "dikt" att komma med .

Vi har grubblat och funderat, och vårt hushåll noga studerat.
    Brödrost, glas och stora skålar, på detta har vi redan lagt våra stålar.

Därför kan vi nu snabbt konstatera, att vi inte behöver mera!
    Vår önskan är istället att gå hand i hand, som äkta makar på en solig strand.

Er närvaro räcker alldeles utmärkt men vill ni vår dag ytterligare hylla, ett bidrag till vår bröllopsresa gärna kan förgylla! Litet öre hjälper mycket, skänk en slant efter eget tycke...

• Svar på tråden Hur formulera att vi önskar oss valfritt resebidrag?
  • Daludd

Alltså att man önskar sig bidrag till bröllopsresa räcker ju, att det är valfritt förstår man? :) Så tänker jag, så står det i alla inbjudningar vi fått och de vi skickat ut och ingen har missförstått det. Men dikten är bra annars :)

• muminmamman 81
    Anonym (snål?) skrev 2012-08-23 00:01:36 följande:
    Hur kan jag formulera att vi i inbjudan inte vill ha presenter, utan en liten gåva till bröllopsresa utan att verka snål?

Detta filar jag på men får inte riktigt till det. Hjälp mig gärnamed små ändringar, eller om ni har en egen "dikt" att komma med .

Er närvaro räcker alldeles utmärkt men vill ni vår dag ytterligare hylla, ett bidrag till vår bröllopsresa gärna kan förgylla! Litet öre hjälper mycket, skänk en slant efter eget tycke...

det den va perfekt!!!
    vi önska oss oxå pengar till rese kassan..beskrev bara ett kort meddelande att helst av allt så önskar vi att alla nära å kära kan komma..men vill man bidra med ngt så är en liten peng välkommen

lycka till !
    kram Nina
  • Sessan6
    Anonym (snål?) skrev 2012-08-23 00:01:36 följande:

Var verkligen fint skrivet.

Vi önskar oss också pengar, för vi har ju allt annat.

Men vet inte hur vi ska få med det i inbjudan?

• Anonym (Februaribrud)

Det där var jättebra tycker jag. Oftast är det ju svårt som gäst att hitta på presenter till brudparet så det där var kanon tyckte jag....

• smisa

Jättebra skrivet! :) Absolut inte snål! Om man nu skall ge en present kan man väl lika gärna ge pengar och om man har kommit på en jättebra present  som man vill ge så ger man väl den ändå hoppas jag :)

Svar på tråden Hur formulera att vi önskar oss valfritt resebidrag?