• mollyr

in och utgångsmusik

hjälp!

börjar närma sig och jag/vi har fortfarande ej kommit på vad vi vill ha som ingångs och utgångslåt.

funderar på utan dina andetag som in men ut vill jag ha en glad ganska pampig...någon som har förslag?

• Svar på tråden in och utgångsmusik
  • FruNovember

Gifter ni er i kyrkan? Vi ska ha A trumpet voluntary som ingångslåt och Drottningholmsmusiken till utgången (på orgel) Båda är glada och pampiga enligt mitt tycke iaf.. Eller är det något mer popigt du vill ha?

• mollyr

det blir i kyrkan på Sätra Brunn.

det behöver intevara något popigt utan inte för långsam så man somnar.

tack så mycket för tipsen

• Juli2013

Vi ska ha pachelbel's canon in D som ingångsmusik (antingen en stråkversion då vi har både cellister och violinister i släkten, eller så blir det orgel), jag tycker den är fantastiskt fin, man blir lite tårögd bara man hör den, tycker jag

• madelenes

Underbart med Kalle moreus funderar vi på att ha som utgångsmusik, tycker man blir så otroligt glad av melodin :)

• augustesen

Ingång hade vi först Canon in D när tärnorna och näbbar gick in.
    Sen var det en paus och spelades Wagner´s Brudmarsch när jag gick in.
    Utgångsmarch var Ronja Rövardotter.

Superfint och pampigt blev det :)

• ELO

Birkalåten hade vi ut, lagom glad så där:)

• mollyr

ronja är pampig, riktigt härlig. funderar lite på allegro c-dur men tycker det är ett svårt val

• zgreiner

Vi skal gå in till utan dina andetag och ut till dannys- amazing, den akustiska versionen

• Tilda93
    zgreiner skrev 2012-08-26 20:05:59 följande:
    Vi skal gå in till utan dina andetag och ut till dannys- amazing, den akustiska versionen
    Vi vill också ha ´utan dina andetag´ när vi går in, men blir det så att man lägger all fokus på brudparet eller dem som går in då om man har någon som står och sjunger där framme?
  • zgreiner
    Tilda93 skrev 2012-08-27 01:51:40 följande:
    Vi vill också ha ´utan dina andetag´ när vi går in, men blir det så att man lägger all fokus på brudparet eller dem som går in då om man har någon som står och sjunger där framme?

hm... jag vet inte. vi skall bara ha musiken när vi går in och när det är dags för första solosången så tar vi den igen!

Svar på tråden in och utgångsmusik