• Godis

Solitärmatchning.....

Jag har verkliga problem att bestämma  vilka ringar jag ska ha. Min förlovningsring kommer att flytta över till höger handen så jag börjar ifrån början så att säga.

Min grundtanke är en solitär men sen står det helt stilla vad jag ska matcha med. Är superkräsen till att det måste vara balanserat. Egentligen hade jag velat ha 1 solitär och 2 alliansringar för att rama in men jag har korta fingrar så där är inte utrymme nog.

Vad har ni till eran solitär? 

• Svar på tråden Solitärmatchning.....
  • LoJ

En alliansring med diamanter runt ca 75% av ringen (så att man kan storleksändra i framtiden). Alliansringen är rätt smal och hög, passar mig perfekt som också har korta fingrar .

• Godis
    LoJ skrev 2012-08-27 19:12:58 följande:
    En alliansring med diamanter runt ca 75% av ringen (så att man kan storleksändra i framtiden). Alliansringen är rätt smal och hög, passar mig perfekt som också har korta fingrar .
    Någon bild?
  • Principisessan

jag har dessa, en solitär med 0,40 ct sten och en allians med 10 st a 0,01 ct stenar. 
    ringarna är 2 mm breda

• LoJ

tn.jpg

Här är mina ringar
    Solitären är 3,5 mm bred och alliansen 2,2 mm 
  • LoJ

Oj då, det blev fel...gör ett nytt försök!

• Fröken Sassa

Tycker solitär tillsammans med en allians är så himla fint! Majja: Supervackra ringar!
    Såhär ser mina ut:  alliansringen är en eternityring och solitären är ju inte riktigt en solitär då den är omgiven av mindre diamanter med men principen blir ju densamma. De är likadana i höjd, bredd och skena och balanserar varandra väl.

Lycka till med ringväljandet!

• Principisessan
    Fröken Sassa skrev 2012-08-27 20:25:02 följande:
    Tycker solitär tillsammans med en allians är så himla fint! Majja: Supervackra ringar!
    Såhär ser mina ut:  alliansringen är en eternityring och solitären är ju inte riktigt en solitär då den är omgiven av mindre diamanter med men principen blir ju densamma. De är likadana i höjd, bredd och skena och balanserar varandra väl.

tack sassa och detsamma! fantastiskt vackra. Är det Dani dos ringar? 
  • GBG2013

Så här har jag matchat min solitärring:

Alliansen har 15 diamanter på totalt 0,45ct och sitter i en kanalinfatting. Solitären är på 0,25. Jag är sjukt nöjd med mina ringar och tycker att de är väldigt fina tillsammans. Jag minns inte hur breda de är men jag tror de är på ca 3mm var.

Verkar vara fler än jag som tycker att solitär och allians är fina tillsammans :D

• kaffeälskaren

typiskt att vattenstämpeln hamnade mitt på, vet dock inte hur man ändrar på det. Iafl. detta är mina ringar. Den översta ringen är min förlovningsrin som är 5mm bred och i den sitter det 5 stenar á 0.03 ct. Solitären är min vigselring som är 3mm bred och stenen är 0.44 ct.

Har själv sagt att någon gång i framtiden så önskar jag mig en smal alliansring kanske 2 mm att sätta framför vigselringen. Men det är inget som ligger på prioriteringslistan nu. Jag älskar mina ringar som det är men det hade varit roligt att få en ring till med lite mer glitter på

• Fioona
    GBG2013 skrev 2012-08-27 22:24:18 följande:

Så här har jag matchat min solitärring:

Alliansen har 15 diamanter på totalt 0,45ct och sitter i en kanalinfatting. Solitären är på 0,25. Jag är sjukt nöjd med mina ringar och tycker att de är väldigt fina tillsammans. Jag minns inte hur breda de är men jag tror de är på ca 3mm var.

Verkar vara fler än jag som tycker att solitär och allians är fina tillsammans :D

Åh så vackert!
    Jag har en väldigt lik förlovningsring och har också tänkt att ha en alliansring till, dock med princesslipade diamanter. Det jag tycker är viktigt är att det är samma form och bredd på skenan, (precis som du har), samt att ringarna ligger emot varandra hela vägen, vilket redan är löst i mitt fall då infattningen till diamanten är byggd ovanpå skenan så vigselringen kommer in under solitären.
  • GBG2013

Fioona:

Tack så mycket! :D

Stenen i solitärringen är precis som du beskriver din. Alltså byggd ovanpå skenan. Det underlättar ju defenitivt för ringen man ska ha intill att ligga bra (plus att den får den att se lite större ut, vilket ju inte skadar ;P).

Hoppas du hittar din drömring!

• 2011

Vi beställde tunna alliansringar (stenarna är ca 1mm) som ramar in soliärringen.
    http://www.brollopstorget.se/hem/2011/gallery/phprbwakh.jpg

• Fröken Sassa
    majjja skrev 2012-08-27 21:41:28 följande:
    tack sassa och detsamma! fantastiskt vackra. Är det Dani dos ringar? 
    Jomenvisst är det det. Danidos Diora Princess med tillhörande allians. Vi blev ju helt sålda när vi sprang på deras sortiment, så mycket vackert! Värt varenda krona :)
  • Ellenbell

Såhär har jag, tycker det är så snyggt och klassiskt med en solitärring och sedan ett "wedding band" med stenar runt hela ringen. Materialet i mina ringar är kanske inte så klassiskt, det är stål och titan. Ringarna kommer från www.zelini.se

• lijoh
    Fröken Sassa skrev 2012-08-27 20:25:02 följande:

Gud vad vackra ringar! Hur breda är de och vilken carat är det på solitären (om man nu ska säga att det är en solitär) och på alliansen? 

Stort tack på förhand!
  • Principisessan

2011: såg dem i en annan tråd också, så otroligt fina. Ser vintage ut, trots att de ör nya. Allas ringar i tråden är ju underbara. Själv tycker jag det är kul med stt ringar med lite mer stenar blivit på modet även här, utan att förkastas som för amerikanskt :)

• 2011
    majjja: Vi köpte i och för sig båda ringarna i USA och bor numer där också. Vi är vänner med ett annat svensk-amerikanskt par där mannen köpte förlovningsring efter svensk sed (hans amerikanska fästmö blev lite besviken först, men hon fick i alla fall diamanter på sin vigselring)
Svar på tråden Solitärmatchning.....