Anonym (Beslutsångest!!) skrev 2012-08-27 20:27:27 följande:
Hej allihopa!
Jag våndas fram och tillbaka på hur jag ska göra med våra 7 syskonbarn som är mellan åldrarna 7-16 år. I inbjudan ska det stå att "barn är välkommen till vigseln men festen vill vi fira med våra vuxna gäster"
Vi har en stor släkt på båda sidor och de vuxna syskonbarnen med respektive är ju förstås bjuden men hur ska vi göra med dom mindre?
Har pratat med våra syskon om hur vi tänkt och dom har reagerat lite olika. Någon tyckte det var bra för då kunde dom själv njuta av festen i lugn och ro medans andra uttryckte lite besvikelse. Min blivande är helt på det klara att dom inte ska komma, men jag känner mig kluven. Sen blir jag väldigt påverkad av vad min mamma säger och hon tyckte alla syskonbarn skulle få vara med, även våra egna barn - "klart dom ska vara med, det blir ju konstigt annars, det är ju en familjefest"
Jag VET att det är VI som bestämmer i slutändan men hur tänker ni i denna fråga????
Tacksam om ni har tid att ge eran syn på detta
Hej!
Vi hade åldersgräns 18 år. Min man har fler kusiner mellan 7-15 år som inte fick komma.. Mest för att det blev såå många och kuvertpriset låg på ca 1000 kr och att spendera det på barn som knappt äter nåt och sen stör i middagen kändes sådär tyckte vi. Sen hade de mycke roligare med sina farföräldrar och de fick spela tv-spel och äta godis som de hellre vill göra. Min syster barn var hos sin farmor och farfar. Tror att sexåringen gärna hade velat komma för att se prinsessklänningen men vi kände så att föräldrarna inte kan slappna av helt när de har barnen med. Vi ville att alla skulle njuta av festen. Ingen reagerade faktiskt på att vi inte bjöd in barn! Vi hade en fyra månaders och en 5 månaders med som inte alls märktes. VI resonerade som så att om det verkligen inte gick att fixa barnvakt till de barn som inte ammades fick barnen tas med men vi berättade att vi inte hade ordnat något speciellt för barnen utan att de i sånt fall fick ordna med underhållning för barnen själva.
Barnen var så klart välkomna i kyrkan där även våra egna barn, 3,5 år och 1 år var med. Sen kom vår granne och hämtade dem och passade dem över natten. Perfekt upplägg enligt oss