• FruNovember

Hårförlängning- hjälp en novis!

Bröllopet närmar sig med stormsteg och jag har sådan ångest för mitt hår.. Jag har tappat typ 40-50% av svallet senaste året.. nu är det tunnt, slitet och trist.. har börjat tänka radikalt och funderar på en förlängning.. men det är en djungel och jag vet ju ingenting! :-P vilken metod är bäst och hur nära bröllopet bör det göras? tack på förhand!

• Svar på tråden Hårförlängning- hjälp en novis!
  • BettyBoop

Förlängning kan vara bra men beror på hur du vill ha håret på bröllopsdagen. Om du vill ha en uppsättning så är sådana där clips man sätter i bäst eftersom de fyller ut men går att dölja med det andra håret. Om du ska ha det löst så kan en förlängning vara bättre - främst för att det sitter där det sitter och du har glädje av det längre.

Men vilket som passar just dig bäst är omöjligt att svara på utan att ha sett ditt hår och utan att veta hur du vill ha håret. Och varför du tappat hår. För en förlängning sliter trots allt på håret och om du redan tappat hår så kan det vara dumt. Jag skulle råda dig att gå in till en salong som gör förlängningar och höra med dem. Vet inte i vilken stad du bor men jag har själv tidigare gjort förlängning hos Euro So Cap i Malmö. Galet duktiga och proffsiga. Vet att de har en webshop med en massa återförsäljare så om du inte bor här nere kanske du kan kontakta dem och höra om någon seriös och bra salong i närheten av var du bor.

• FruNovember

Ah, tack för ditt svar! Jag tror att jag tappade hår pga ett plötsligt dödsfall samt min ämnesomsättningsrubbning.. nu är det lite bättre iaf.. Det lutar mest åt en lös uppsättning där det liksom ska hänga ner lite där bak.. :-P kanske kunde det räcka med clips då?

• BettyBoop

Clips är ju lättare att dölja i uppsättningar. Generellt kan man väl säga som så - förlängning blir sjukt snyggt om det görs av proffs - men gör sig inte jättebra i uppsättningar för "plopparna" har en tendens att synas. (Detta är vad jag fått berättat för mig inför egna bröllopet. )

Jag har ju haft bägge delar och kan hålla med om vad min frisör sade om just uppsättning. Fördelen är ju att förlängning håller länge och ser verkligen snyggt ut i ca 2 -3månader (plus minus någon vecka). Nackdelen är att det är dyrt och att det som sagt är svårt med uppsättning.

Om du "bara" tänker du vill vara fin till bröllopet så hade jag kört på clips. Tänk på att i så fall köpa äkta hår så att det går att locka etc.  Glad

• FruNovember

Låter vettigt alltihop tycker jag, du har verkligen hjälpt mig, tusen tack för det!

• Viktoriastaren

Jag kan tipsa om två metoder. Antingen clips, som nämnts ovan. Det är bra om du endast vill ha det vid speciella tillfällen såsom bröllop. Dessa kan man sätta i själv, men rekommenderar att du sätter i hos frisören till bröllopsdagen såklart :)

Ett annat tips om du vill ha utsläppt hår är så kallad "weave" som numera börjat användas flitigt bland löshårsbesatta :) Det sliter inte på håret, och ditt hår verkligen sitter på plats under flera månader.

Mitt tips till dig är att gå in på www.fiorihairextensions.se
    Deras hår är av finaste kvalité till ett bra pris. De har även isättning om man bor i Stockholmsområdet. Annars kan du kolla med din frisör om hon kan sätta i clips på dig exempelvis.

Lycka till, hoppas att du blivit klokare :) 

Svar på tråden Hårförlängning- hjälp en novis!