Nu är ringar inköpta i Dubai. Innan vi åkte bestämde vi oss för att inte köpa ringar i Dubai men väl på plats var det svårt att motstå. Hoppas bara att kvaliteten håller. Vi köpte ringarna i en guldaffär på Dubai Mall så det känns ganska tryggt. Vi köpte 2 ringar i vitt guld, en till mig och en till mannen. Vi frågade runt på flera ställen där alla försäkrade oss att det inte finns nickel i det vita guldet. Det var 18 karat guld, zink, koppar och silver. Min ring är med 7 små diamanter på högkant, 0,02 karat styck, 5 mm bred och 2 mm hög. Mannens ring är en 6 mm bred ring i vitt guld, matt yta. Båda ringarna gick på ca 11200 svenska kronor.
Jag fick pris på en likadan ring hemma innan vi åkte men lite högre, ca 2,3 mm, och 5 diamanter (0,02 karat) som skulle kosta 11700 kronor och mannens ring skulle kosta ca 8700 kronor. Nu fick vi 2 ringar för 11200 istället för 20400 kronor. Vi tittade lite på platina och det är även i Dubai 2-3 ggr dyrare än guld men det lönar sig nog eftersom guld kostar mindre än hemma. Vi valde bort platina eftersom det tar längre tid att göra ringar i platina och vi hade inte den tiden. Det tog en dag att göra våra ringarna och vi är nöjda! I en annan guldbutik skulle det ta 2 dagar så det går snabbt att få specialgjorda ringar. I en affär ville de inte göra den ringen jag ville ha för att de i butiken tyckte inte att det skulle bli snyggt och försökte sälja på mig en annan ring. Där förlorade de en kund.
Jag tittade även i guldsouken där det ska vara riktigt billigt med guld. Jag tyckte de större diamanterna i ringarna där var gulaktiga. Man såg med blotta ögat att de inte var vita. Jag undersökte inte saken närmare eftersom det inte var aktuellt och vi hade redan köpt ringar.
Nu ska de bara graveras innan vi får använda dem på riktigt!