-
-
Svar på tråden Vad tycker ni om den här ringen?
-
Jätte snygg och stilren.
-
Den är jättefin, men för mig är den alldeles för pampig och stor. Är den äkta så skulle jag vara skitnervös bara genom att gå hemifrån och är den av silver och CZ så skulle jag nog känna mig lite fånig..
-
Jasså fånig? På vilket sätt om jag får fråga =) Det är ju egentligen ingen som ser skillanden om man inte är jätte kunnig? Men visst det är ju stor och blingig, men det gillar ju det =)...Ååååå svårt den här med ring ska varaFröken fantastisk skrev 2012-08-30 16:49:43 följande:Den är jättefin, men för mig är den alldeles för pampig och stor. Är den äkta så skulle jag vara skitnervös bara genom att gå hemifrån och är den av silver och CZ så skulle jag nog känna mig lite fånig..
-
Jättefin, stilren :)
Har själv kollat på en liknande ring men den hade sidostenarna på annat sätt men minns inte exakt hur eller vem som gjort den nu tyvärr.. -
För min egen smak är den lite bred, jag gillar nättare ringar. Jag tycker dock att på någon annan kan det vara en jättefin ring :) Om den är i silver och CZ är skitsamma, en fin ring är en fin ring, oavsett material och pris!
-
Smaken är som baken så om du tycker om den så köp den! Säkert många som kommer tycka att min vigselring inte är nått speciellt medans jag älskar den!
Men personligt är det där ingen ring för mig, gillar mer diskreta ringar men det är ju bara vad jag tycker.
-
Hm vet inte, uttryckte mig lite klantigt. Jag kommer själv ha en ring i CZ så det är inte det jag är emot. Jag "umgås" i kretsar där personerna i bekantskapen har väldigt mycket pengar (fina hus, fina båtar, fina sommarstugor, bra personal) och jag tror jag skulle bli väldigt omtalad bakom min rygg om jag skulle ha en uppenbar "fejk-ring" för att försöka passa in. Dom vet mycket väl att jag absolut inte har de pengarna att lägga på en ring och det skulle bara bli fånigt om jag skulle ha en sån.johannagbg skrev 2012-08-30 17:40:35 följande:Jasså fånig? På vilket sätt om jag får fråga =) Det är ju egentligen ingen som ser skillanden om man inte är jätte kunnig? Men visst det är ju stor och blingig, men det gillar ju det =)...Ååååå svårt den här med ring ska vara
Jag kommer själv ha en ring i stål och CZ men med små stenar. Jag skulle ha råd med "riktiga" stenar men det är jag inte intresserad av faktiskt. Denna ringen du visade tycker jag verkligen är superfin, men jag personligen skulle inte använda den som vigsel/förlovningsring. Men om man vill vara extra fin på en fest? Absolut! -
Fin, men jag hade gärna haft en något mindre mittsten.
Det vekar ofta vara så att stenen automatiskt blir lite större bara för att det är cz och att man då har råd med en större.
Gillar man större stenar så är den perfekt!
Det har ingen betydelse vilken typ av sten det är. Äkta diamant eller äkte cz, vad är det för skillnad?
Det är väl hur den ser ut som är viktigt?
Har du provat ringen i butik?
Jag tycker att det är lite svårt att avgöra hur den blir om man inte ser den på fingret.
Är det albektsguld som har den där? -
Jättefin men skulle själv aldrig kunna ha en sån, då jag jobbar på lager
-
Den är fin, men jag tillhör nog oxå dom som skulle känns mig lite fånig av att bära en sån ring när jag själv skulle veta att den är "fejk"...sen att andra inte vet om det är ju en annan sak!
Man ska nog överlag inte bry sig så mycket om vad andra tycker och tänker utan det är ju vad du själv tycker som är viktigt!!