• Madreh73

Nothing else metter

Finns denna låt att få tag på i en version utan gitarrer så man kan få ett hum om hur den låter??

Vi täntke ha denna som ingångsmusik i kapellet och Don´t stop believing med Journey som utgångsmusik oxå instrumentalt OM vi kan få kantorn att spela dom. Har inte pratat med personen i fråga än...

Under vigseln ska en tjej sjunga två låtar och den ena är When you say noting at all och den andra är Vart du än går.

• Svar på tråden Nothing else metter
  • iSusanna

Nothings else matters borde finnas på Youtube, då jag vet att bl a Apocalyptica gjort en instrumental version med stråkar. 

• G16

Tveksamt... Mig veterligen finns det tre versioner, originalet, en akustisk version, samt en med San Fransiscos symfoniorkester (S/M). Originalet är det gitarrer i såklart, naturligtvis i den akustiska, så även i S/M.
    Hänger inte med hur du tänkt, menar du typ en pianoversion eller? Eller utan de tyngre gitarrerna?
    För gitarrslingan ligger ju med i hela låten...

• G16

@iSusanna. Då har jag lärt mig nåt nytt idag. Att jag tyckte det inte lät speciellt bra har väl inte med saken att göra... 

• Madreh73

Den ska ju spelas på orgel det är väl mest det jag vill höra hur den låter då...vi vill ju ha låten med slinga och allt, låten är ju liksom skitbra och vill inte ha en vesrion man får kalla kårar av. Foten i munnen

• G16

(Original)

(S/M)

(Akustisk/lite orkester med)

• iSusanna
    G16 skrev 2012-09-01 11:33:25 följande:
    @iSusanna. Då har jag lärt mig nåt nytt idag. Att jag tyckte det inte lät speciellt bra har väl inte med saken att göra... 
    Nej, precis. Då gillar jag S/M bättre.
  • iSusanna

Hittade den med orgel! Låter rätt sorglig, men det funkar ju iaf med instrumentet...

• Madreh73

Ja, det var en sorglig historia, det här få vi nog tänka om på...sådär vill jag inte ha det....

• nopperabo

Nothing else matters är ju inte direkt en positiv låt. Texten är ju fruktansvärt sorgsen så inget jag tänker på som ingångsmusik direkt.

• Madreh73

Men musiken is ig är ju rätt pampig tycker vi....

Men det blir inte detta, vi hittade nåt mer vanligt och med orgel och trumpet.

Får väl köra dessa vida spotify sen istället. Glad

Svar på tråden Nothing else metter