• Madreh73

Nothing else metter

Finns denna låt att få tag på i en version utan gitarrer så man kan få ett hum om hur den låter??

Vi täntke ha denna som ingångsmusik i kapellet och Don´t stop believing med Journey som utgångsmusik oxå instrumentalt OM vi kan få kantorn att spela dom. Har inte pratat med personen i fråga än...

Under vigseln ska en tjej sjunga två låtar och den ena är When you say noting at all och den andra är Vart du än går.

• Svar på tråden Nothing else metter
  • Odium
    nopperabo skrev 2012-09-01 15:10:12 följande:
    Nothing else matters är ju inte direkt en positiv låt. Texten är ju fruktansvärt sorgsen så inget jag tänker på som ingångsmusik direkt.
    Wow, då tolkar vi texten helt olika. För mig är det bara positiv, att man hittat sin "match"...
    Vi valsade för övrigt till den. =)
    Instrumentala versionen och makens lillasyster sjöng.
  • Madreh73
    Odium skrev 2012-09-01 19:51:47 följande:
    Wow, då tolkar vi texten helt olika. För mig är det bara positiv, att man hittat sin "match"...
    Vi valsade för övrigt till den. =)
    Instrumentala versionen och makens lillasyster sjöng.
    Ja vi tolkar den så vi oxå....och det kan nog tänkas att det blir första dansen istället.
  • G16

Om man faktiskt läser/lyssnar på texten, så ser jag inte hur man kan tycka att den är negativ!? Jättekonstigt...
    Sen kanske man skulle kunna göra om den, tex med piano, eller akustisk gitarr, för att få den lite mer lättsam kanske, då den är ganska "tung."

• Odium

Förmodligen har inte Nopperabo läst texten öht, bara lyssnat på musiken och dragit slutsater..

• Willow

Tonerna kanske inte ar sa 'positiva', men att saga att det ar en sorgsen text ar val kanske inte helt ratt tycker jag . Det ar en karlekssang som handlar om att det enda som spelar nagon roll ar karleken mellan tva personer, eller kan tolkas som en sang om akta stark vanskap. Fast som med alla sanger sa kan dem ju tolkas olika beroende pa personen forstas.
    Men forsta delen som exempel tycker jag inte ar sorgsen, jag tycker det ar en oerhort vacker text:

So close, no matter how far
    Couldn't be much more from the heart
    Forever trusting who we are
    And nothing else matters
     http://www.songmeanings.net/songs/view/36914/#KjkoibOTvWWM8Vws.99
    Men om den passar som ingansmusik vet jag inte, det kan ju bara ni avgora, kanske skulle vara finare om ni hittar nan som kan spela akustisk gitarr eller pa piano och sjunga som en del av cermonin istallet.
  • Madreh73
    Willow skrev 2012-09-03 15:30:21 följande:
    Tonerna kanske inte ar sa 'positiva', men att saga att det ar en sorgsen text ar val kanske inte helt ratt tycker jag . Det ar en karlekssang som handlar om att det enda som spelar nagon roll ar karleken mellan tva personer, eller kan tolkas som en sang om akta stark vanskap. Fast som med alla sanger sa kan dem ju tolkas olika beroende pa personen forstas.
    Men forsta delen som exempel tycker jag inte ar sorgsen, jag tycker det ar en oerhort vacker text:
    So close, no matter how far
    Couldn't be much more from the heart
    Forever trusting who we are
    And nothing else matters
     www.songmeanings.net/songs/view/36914/#KjkoibOTvWWM8Vws.99
    Men om den passar som ingansmusik vet jag inte, det kan ju bara ni avgora, kanske skulle vara finare om ni hittar nan som kan spela akustisk gitarr eller pa piano och sjunga som en del av cermonin istallet.
    Precis så vi känner för dne och den stämmer så väl in på oss, har haft så många olyckskorpar runt oss  och har fått kämpa så för att komma dit vi är idag och för att nån överhuvudtaget ska tro på oss, att det är vi.
    Vi har 4 barn men ingen har varit dirket glad åt att dom kommit....utom vi, resten har väl mer eller mindre menat att jaja, ni ger snart upp.
  • Willow
    Madreh73 skrev 2012-09-03 20:56:29 följande:
    Precis så vi känner för dne och den stämmer så väl in på oss, har haft så många olyckskorpar runt oss  och har fått kämpa så för att komma dit vi är idag och för att nån överhuvudtaget ska tro på oss, att det är vi.
    Vi har 4 barn men ingen har varit dirket glad åt att dom kommit....utom vi, resten har väl mer eller mindre menat att jaja, ni ger snart upp.
    Om den betyder mycket for er och det kanns ratt sa anvand den i cermonin, om det ar texten ni ocksa gillar sa kan det ju vara finare att nan spelar och sjunger den under cermonin istallet for som ingangslat - da far det ju mer mening liksom. Eller varfor inte till forsta dansen? Vad ni an valjer sa hoppas jag ni far en fantastiskt fin dag & Lycka Till Solig
  • Juli2013

Skulle precis tips om Apocalypticas stråkversion, den är helt grym!!
    Vi har funderat på att ha den under vår vigsel.

• BodyMindSoul

Vi skall också gå in till nothing else matters, tolkar den absolut inte som sorglig, superfin text ju :))

• Madreh73
    BodyMindSoul skrev 2012-09-05 18:15:05 följande:
    Vi skall också gå in till nothing else matters, tolkar den absolut inte som sorglig, superfin text ju :))
    Åhh det är fler än vi! Underbart!
    Juli2013 skrev 2012-09-04 13:04:28 följande:
    Skulle precis tips om Apocalypticas stråkversion, den är helt grym!!
    Vi har funderat på att ha den under vår vigsel.
    Kanon!
Svar på tråden Nothing else metter