Orly Smart Gels? Någon som har erfarenhet av det? Hur får man färgen att bli snygg?
Jag har nu testat Smart gels. Det var både bättre och sämre än väntat. Det håller verkligen, sitter som berget! Tyvärr fick jag inget täckande resultat utan var tvungen att lacka ett lager vanligt nagellack över för att det inte skulle se idiotiskt ut. Då målade jag ändå på tre lager färg (anvä'nde Haute Red). När jag sedan penslade överlacket på naglarna färgades penseln röd = överlacket blir missfärgat och om jag vill ha neutrala naglar nästa gång går inte det.
Det var extremt svårt att få bort. Det gick inte med den medföljande removern utan jag var tvungen att fila bort lacket. Nästa gång struntar jag helt i primern tror jag.
Om jag bara får färgen att bli snygg gör det inte så mycket att jag måste fila bort det. Det är ju så man gör på salong (i alla fall den jag gått på). Är det någon här på forumet som testat flera gånger och som har tips?
Jag funderade på att ha röda naglar på bröllopet, men vågade inte eftersom jag var rädd att det skulle flagna av. Om jag känt till gelélack då hade jag nog kört på rött
Förresten, det finns ju andra gel-lack än Orlys som också ska härdas med LEDlampa. Går det att kombinera dessa - alltså bas/överlack från Orly och gellack från annat märke?