• Miss Swe

Erfarenheter av "kupade" ringar ?

Är det nån som har erfarenhet av kupade (på utsidan) ringar ?
    Ser det snyggt ut på fingret och framförallt vad matchar man för alliansring till en sån ?

Zelini.se har en kupad ring (med text på utsidan + 2 stenar, i Titan). Jag fixade inte att länka Foten i munnen

• Svar på tråden Erfarenheter av "kupade" ringar ?
  • Miss Swe

Kanonfint att blanda olika guld.
    Men min fråga gällde de ringar som är kupade på utsidan (inte insidan) Glad

• Niini

Tack! :) Aha, jag trodde du menade utsidan som utanpå o insidan som inne i ringen där gravyren vanligen är Tungan ute

• Miss Swe

Puffar upp....ingen som har en "inåtkupad utsida" på ringen ?
    Åhhh skulle verkligen behöva få in en bild Obestämd

• MissBroccoli

Jag tror att de ringar du menar är bekväma, bara man får rätt storlek.

Jag tycker personligen att ringar som är rundade, eller kupade på ut och/eller insidan är mycket skönare att bära än en ring som är helt rak. Men man vänjer sig vid det mesta väldigt fort!

Till kan du ha iprincip vilken ring du vill. vill du ha en med många stenar eller en slät, det spelar ingen roll men jag tror att snygggast blir en som är lite kupad/rundad ungefär som Niinnis ringar.

Om ni bestämmer er för titanringar så va jätte noga när ni mäter storlek! Mät helst på en ring som du/ni kan använda och som sitter bra (altså prova nån dag för att känna efter ordentligt) Titan går ej att ändra storlek på och är det gravyr i så har jag svårt att tänka mig att man får byta ring om den inte passar.

• Sjörå

Det är en myt att titan inte går att storleksändra. Är det rent titan går det att ändra storlek på dem.

• någonstansi skogen

Jag har den ringen, Sen har jag en annan modell som förlovningsring även den i titan.

• Miss Swe
    någonstansi skogen skrev 2012-09-05 06:42:19 följande:
    Jag har den ringen, Sen har jag en annan modell som förlovningsring även den i titan.
    Vad har du för vigselring till den ? Kanske du har en bild Flört
Svar på tråden Erfarenheter av "kupade" ringar ?