stockholmsbrud skrev 2012-09-05 06:51:33 följande:
Jag tycker att din ring ser fantastisk ut. Helt rätt proportioner! Håller med Sjörå - väldigt smakfull!
Jag har dock samma funderingar... Jag har också beställt min ring från guldsmed och var från början helt säker på bredden. Ringen är 4 mm bred och stenen är 0,5 karat. Min förlovnigaring har samma mått och ser likadan ut, men utan sten. Nu har jag börjat tvivla och har också funderingar på att göra den smalare (om det ens går). Jag är dock rädd att jag ändrar mig igen om jag gör om den. Det kanske är lite nerver bara, för att man ska ha den hela livet...
Jag tycker din ring är jättefin, även fast du har en bred skena så har du en sten som är tillräckligt hög för att "sticka ut" och framhävas. Om du ändå känner att du vill minska bredden på ringen, så kontakta guldsmeden och se om det är möjligt! Om jag hade haft din ring så hade jag nog inte minskat bredden, med tanke på att du har en sten som är 0,5 ct. Då gör det inget att skenan är lite bred, stenen syns ändå! Min sten däremot är ganska lågt infattad. Därför känns det som om stenen på min ring inte framhävs, i och med att den är lågt infattad + att skenan känns för bred!
Det känns så tråkigt att jag är osäker på min förlovningsring. Jag vill ju att hjärtat ska slå ett extra slag varje gång jag tittar på den, jag vill tycka att det är den absolut finaste ringen jag nånsin sett!