• Guanaca

Tips på bra vattenfast mascara önskas!

Använder alltid Maybelines Falsies mascara och tycker den är super. Har äntligen hittat en mascara som ger volym och inte bara gör att mina fransar ser ut som "spindelben med klumpar". MEN den är ju inte vattenfast. Vill inte riskera att mascaran "smetas ut" ifall det regnar på dagen D eller jag får tårar i ögonen!

Så, kan någon tipsa om en vattenfast mascara som ger bra volym och inte klumpar sig? Gärna inte alltför dyr, max 150-200kr.

• Svar på tråden Tips på bra vattenfast mascara önskas!
  • daniiel

Kika in på The Body Shop, deras mascaror är jättebra tycker jag och kostar mellan ca 150-200kr. Det finns en som heter big and curvy, den tycker jag är toppen och finns som vattenfast. Den kostar 145kr om jag inte minns helt fel.

• ceciliamogren

Maybeline, eller om det är max factor har en vattenfast mascara som jag alltid använder!! Nu vet jag inte vad den heter men den är vit och blå och det är en sån där dubbelmascara som både ska ge längre och tjockare fransar.. Den rekomenderar jag!

• Fremm

Jag älskar Max Factors Masterpiece maskara, vanligtvis har jag den vanliga men ska köpa den vattenfasta till mitt bröllop.

• Tokig

Estée lauder sumptuous waterproof mascara - helt oslagbar!

• niriel

Jag hade Max Factors false lash effect, jag använder deras "icke-vattenfasta" i vanliga fall (älskar den) och den vattenfasta är helt obegripligt vattenfast kan jag garantera.. Grät inte på bröllopet (trodde att jag skulle böla som ett litet barn men jag klarade mig) men klarade av årtusendets regnväder när jag var ute och sprang efter jobbet härom veckan. Såg helt nysminkad ut (åtminstone ögonen) när jag kom hem. Otroligt imponerad.

• Guanaca

Tack för alal tips! Ska försöka få prova nån på tex Åhlens eler Kicks, eller kanske det blir Body Shops! Får bli en shoppingdag imorron he he

• lmcl

Clinique har två som är bra, och som man tvättar bort med varmt vatten. Det är min favoritsort, så man slipper stå och gnugga med sminkborttagning och få mascaran som ett svart klet under ögonen. På med varmt vatten och dra bort bara - skitsmidigt!

Svar på tråden Tips på bra vattenfast mascara önskas!