Synpunkter på mitt l*fte (B*orgli* vi*gsel e*gna l*ft*en)
Jag skriver anonymt eftersom jag inte vill att min M2B ska se detta. Och jag har satt stjärnor i rubriken så att han inte hittar tråden av misstag när han googlar. Hoppas det är ok.
Jag och min M2B ska säga egna l*ften till varandra. Detta är okejat med vigselförättaren och inga konstigheter.
Men, jag vill så evinnerligt gärna ha feedback, synpunker, förslag på ändringar, formuleringar och förbättringar. Men eftersom det är hemligt så kan jag ju inte fråga någon i vår närhet.
Därför hoppas jag på er.
(Och jag vet att det är väldigt personligt och sådär, men ge mig alla era åsikter!)
Så här har jag tänkt:
Vissa människor har tur att hitta den person de verkligen kan kalla sin själsfrände, medan andra tillbringar hela sina liv med att söka och utan att finna.
Jag är glad att räkna mig bland de lyckliga, eftersom jag verkligen hittade dig.
[M2B namn], att få stå här med dig idag är mer än jag någonsin har kunnat önska mig.
Detta är lyckligaste dagen i mitt liv, för idag gifter jag mig med min bästa vän, min älskare och mitt livs stora kärlek.
[M2B namn], du betyder allt för mig.
Du fyller mina dagar med glädje, hopp och kärlek.
Du hjälper mig framåt när livet knuffar mig bakåt.
Du älskar mig trots alla mina fel och brister.
Jag vill vara den som torkar dina tårar och lyssnar på dina hemligheter.
Jag vill vara den som skrattar med dig och ger dig lust.
Jag kommer alltid vara dig trogen och aldrig ta din kärlek för given,
Jag kommer alltid att älska dig för den du är och den du kommer att bli.
Jag vill att det alltid ska vara vi två, av hela mitt hjärta, av hela min själ och
av hela mitt förstånd i alla våra dagar
Jag lovar dig, att jag skall hålla dig och vårda dig och ge dig mitt hjärta. Jag kommer att stötta dig och ta hand om dig. Min hand kommer alltid att finnas där när du sträcker ut din.
Du är den jag vill bli gammal med.
Vi var menade för varandra och det var en underbar dag när vi upptäckte det.
Nu är det vi två för resten av livet.
Jag älskar dig.