VIT kyrka
Kan inte ens hitta en kyrka, planeringen stannar alltid på första steget....Efterlyser tips på en vit, fin, gärna stilren kyrka med vacker natur som ligger i Stockholm eller i närheten max ca 1.5 h med bil? Otroligt tacksam för tips
Kan inte ens hitta en kyrka, planeringen stannar alltid på första steget....Efterlyser tips på en vit, fin, gärna stilren kyrka med vacker natur som ligger i Stockholm eller i närheten max ca 1.5 h med bil? Otroligt tacksam för tips
Pröva söka här www.kyrkokartan.se där kan man se bilder, vägbeskrivningar osv till olika kyrkor.
tack men det är jättesvårt att hitta, går inte att söka på vit kyrka eller så finns det inga vita i just Stockholm, hmm konstigt
Den här är väl vit? www.kyrkokartan.se/055420/images/
Även den här såg vit ut www.kyrkokartan.se/055455/images/
Och den här www.kyrkokartan.se/055485/images/
Den här är kanske inte vit, men ljus www.kyrkokartan.se/055490/images/
Den här såg ju vit ut på en bild, men den kanske inte är det www.kyrkokartan.se/0148253/Djursholms_kapell
Fler vita (åtminstone ser vita ut på bilderna)
www.kyrkokartan.se/057126/images/
www.kyrkokartan.se/055466/images/
www.kyrkokartan.se/055482/images/
www.kyrkokartan.se/055483/images/
www.kyrkokartan.se/055413/images/
www.kyrkokartan.se/055404/images/
www.kyrkokartan.se/057163/images/
www.kyrkokartan.se/055402/images/
www.kyrkokartan.se/055379/images/
www.kyrkokartan.se/055414/images/
www.kyrkokartan.se/055391/images/
www.kyrkokartan.se/055493/images/
www.kyrkokartan.se/055399/images/
Ahh tack!!! Vad många du hittade! Har du någon favoritkyrka?
Ljusterö kyrka är fin tycker jag och ligger precis vid en sjö
Om ni ska ha fest efter och vet vilken lokal ni ska ha så är det ju en bra idé att kolla kyrkora som är där i närheten.
Ljusterö var precis som jag tänk men lite låg inuti, väsby var också fin. Kom gärna med fler tips!!!
Jag gillar Österåkers kyrka...ligger en bit utanför Sthlm men fin natur..tar kanske 1h dit med bil. Ligger nära Åkersberga. Sen kan man ju ha festen i någon lokal vid vattnet som finns i närområdet.
Vaxholms kyrka är jättefin. Jag var på vigsel där för 3 år sen. Verkligen superfin.
Och vacker natur.
Tar ca 40 min med bil.
Jag älskar Eds Kyrka www.kyrkokartan.se/055373/Eds_kyrka
och Hammarby kyrka www.kyrkokartan.se/055374/Hammarby_kyrka
i Upplands Väsby.
Båda ligger vackert. Hade lätt valt nån av dom om vi nu inte gift oss borgerligt....
Vi kommer gifta oss i övergrans kyrka. Den är vit. www.kyrkokartan.se/055533/images/
Söt nöt: Vi planerar också att gifta oss i Övergrans kyrka :)
Om jag inte minns fel är alla kyrkorna i Ekerö kommun vita. Dessutom riktigt gamla (1100-talet tex) och med otroliga omgivningar. Finns herrgårdar och slott för festen, tex Skytteholm. Fint med Mälaren som alltid finns nära, perfekt för att åka båt. Just det, Drottningholms slottskyrka är inte vit. Kolla upp tex Munsö, Adelsö, Lovö, Färentuna och Sånga kyrkor. Max en timmes bilfärd från Stockholm,
Vilket specifikt önskemål :) Tipsar om de enda kyrkor jag har koll på som också råkar vara vita, Vaxholms kyrka samt Östra Ryds kyrka. Ligger fint och finns i Vaxholm flera platser att hålla festen på. Ni har ingen del av Storstockholm ni har ngn anknytning till och gärna vill vara nära? Lycka till!
Det är just det med anknytningen, har enbart anknytning till Södermalm och kyrkorna här känns enorma och mörka stela. Vi tycker att det är vackert med små vita lantliga kyrkor. Samtidigt känns det lite underligt att bara ta något ställe- typ Bromma/ Vaxholm- dit vi inte har någonsonhelst anknytning. Problemet är större än det verkar för jag är säker på att vi hade gift oss redan för ett par år sedan om vi kunde komma på någon plats som inte kändes heeelt tagen ur all kontext.
Ingarö kyrka är min favorit. En liten vit kyrka som ligger vid en liten å, där man kan åka båt om man vill =) Riktigt mysig!